Druskininkiečių problemas padeda išspręsti ir socialiniai tinklai

Pasirodo, kilus įvairioms problemoms, nebūtina jų sprendimų ieškoti savivaldybėje ar kitose atsakingose institucijose. Užtenka problemomis pasidalinti socialiniuose tinkluose, ir iniciatyvūs žmonės padeda jas išspręsti. Tokia galimybė druskininkiečiams atsirado tada, kai buvo sukurta socialinių tinklų paskyra „Už Druskininkus“.

M. Vitkauskas, vienas iš paskyros „Už Druskininkus“ įkūrėjų/Asmeninio archyvo nuotrauka

Šios paskyros įkūrėjai – aktyvūs Druskininkų savivaldybės tarybos nariai – informavo gyventojus ir kurorto svečius, kad siekia rūpintis druskininkiečių gerove, spręsti žmonėms aktualias problemas, suteikti galimybę bendruomenės nariams, savo sričių profesionalams dirbti kartu Druskininkų žmonių labui.

Apie šią iniciatyvą, problemas, kurios jaudina druskininkiečius ir kurorto svečius, jų sprendimo būdus, kalbamės su vienu iš paskyros „Už Druskininkus“ įkūrėju, verslininku, Tarybos nariu Modestu Vitkausku.

– Kodėl buvo imtasi tokios iniciatyvos?

– Iniciatyva gimė labai paprastai. Prieš keletą metų, po kelių diskusijų su meru Ričardu Malinausku, kuris, net neturėdamas „Facebook“ paskyros ir nesinaudodamas socialiniais tinklais, suprato, kad tą bendravimo kanalą galima panaudoti, ne tik dalijantis atostogų įspūdžiais, bet ir gaunant naudingos informacijos apie mieste atsitikusias bėdas: partrenktą naminį gyvūną, sulaužytą suoliuką, išdaužytus stiklus, pavojingai kabančią šaką, ištekėjusį ant gatvės tepalą, atsiradusias šiukšlių krūvas ir panašiai.

Dažnai žmogus, matydamas vieną ar kitą problemą, nežino, kam skambinti ir kur kreiptis. Bet dauguma naudojasi socialiniais tinklais, taigi, net nesisiunčiant jokių papildomų programėlių, keliais paspaudimais telefone, gali nurodyti probleminės situacijos vietą, adresą bei prie visos informacijos pridėti nuotrauką ar vaizdo filmuką.

Todėl kartu su dar keliais Tarybos nariais nutarėme sukurti paskyrą bei ją administruoti, apdorojant gautą informaciją bei ją perduodant atsakingiems asmenims.

Gyventojai, siųsdami žinutes, nurodo probleminės situacijos vietą, adresą, prideda ir nuotraukų/Asmeninio archyvo nuotraukos

– Ar žmonės dažnai kreipiasi ir Jums išsako savo pastebėjimus?

– Iš tiesų, gauname įvairiausių pastebėjimų, prašymų, siūlymų. Kai kurie iš jų mus pasiekia ir ne per paskyras, bet asmeniškai – elektroniniu paštu ar kitais būdais. Labai dažnai ir patys pamatome mieste atsiradusias bėdas ar problemas, kuriomis žmonės dalijasi „Facebook“ sukurtose grupėse. Kadangi yra sukurtas informacijos perdavimo mechanizmas, visą gautą informaciją nukreipiame tiems, kas gali padėti išspręsti problemą.

– Su kokiomis problemomis dažniausiai susiduria žmonės, ar visada įmanoma jiems padėti?

– Problemų būna pačių įvairiausių. Turime ir keletą nuolat rašančių žmonių, kurie nuoširdžiai rūpinasi miesto gerove. Dažniausiai problemos būna momentinės. Operatyviai perdavus informaciją atsakingiems specialistams, dažniausiai – Savivaldybės administracijos Ūkio skyriui, išsakytos problemos išsprendžiamos tikrai labai greitai. Žmonės, kurie praneša apie problemą, per keletą minučių būna informuoti apie jos sprendimo eigą.

Taip pat suteikiame informaciją, kur kreiptis, kokį raštą rašyti ar kokią formą internete užpildyti.

– „Mano Druskininkai“ redakcija jau pastebėjo, kad, gavus gyventojų laišką su išsakytomis problemomis ir susisiekus su Jumis, informacija labai operatyviai pasiekia atsakingus asmenis ir problema būna greitai išsprendžiama. Kaip Jums tai pavyksta?

– Pasinaudosiu galimybe padėkoti Savivaldybės įstaigoms ir skyriams, taip pat – Administracijos direktorei Vilmai Jurgelevičienei. Savivaldybės tarnautojai ir savaitgaliais, ir po darbo valandų visada reaguoja į tas gyventojų problemas, kurios kelia grėsmę žmonių saugumui. Savivaldybės darbuotojai reaguoja, nedelsdami, nežiūrėdamas nei darbo valandų, nei asmeninių reikalų: kai reikia nukelti virš namo pavojingai styrančią anteną, pašalinti vaikų žaidimų aikštelėje styrantį vinį ar po lietaus atsiradusias nuošliaužas.

Daugeliu atveju nereikia net aprašyti problemos ar vietos, viskas matyti nuotraukose, kurias įkelia žmonės, todėl atsakingi asmenys gali iš karto į tai reaguoti.

Man tikrai labai smagu, kad Savivaldybės tarybos narių dauguma yra iniciatyvūs, atsakingi ir pareigingi. Ir mes kiekvienas galime originaliai, savaip prisidėti prie bendruomenės gerovės. Viena iš pareigų, kurią turime atlikti, – padėti bendruomenei, kad ji būtų išgirsta. Priimdami Savivaldybės tarybos nario priesaiką, prisiekėme tai daryti. Džiugu, kad dabar galime padėti kiekvienam miestiečiui jaustis miesto šeimininku, naudodamiesi ir šiuo metu populiariomis technologijomis. Spręsdami į mus besikreipiančių žmonių problemas ir atlikdami savo pareigą, realiai pamatome, kaip dirba Savivaldybės administracijos skyriai ar miesto įstaigos. Kartais net nereikia klausytis ataskaitų Tarybos posėdžių metu, nes su realia veikla jau būni susipažinęs per gyventojų prašymus ar pastebėjimus, taigi gali vertinti Savivaldybės tarnautojų ir įstaigų darbą.

– Kaip su Jumis susisiekti?

– Paprasčiau nebūna – socialiniame tinkle „Facebook“ susiraskite paskyrą „Už Druskininkus“, ją pamėkite, ir, pastebėję problemą, atsiųskite nuotrauką, trumpai ją aprašydami. O mes padėsime, kad ši informacija kuo greičiau pasiektų atsakingus specialistus.

„Mano Druskininkai“ informacija