Druskininkų maltiečių išvyka

Minėdami ketvirtąsias veiklos metines, aktyviausi Druskininkų maltiečiai surengė išvyką po gražiuosius Užnemunės dvarus ir piliakalnius. Nepailstanti grupės vadovė Asta Akromaitė parinko vaizdingą maršrutą per rudenėjančias Suvalkijos lygumas.

Aktyviausi Druskininkų maltiečiai surengė išvyką po gražiuosius Užnemunės dvarus ir piliakalnius/Asmeninio archyvo nuotrauka

Važiuojant pro Šakius Jurbarko link, aplankėme įspūdingą Gelgaudiškio dvaro sodybą su puošniais restauruotais rūmais, juose esančiu labai vertingu interjeru, gražuolėmis krosnimis. Dvaro rūmus supa vienas didžiausių Lietuvos dvarų parkų, pasižymintis sudėtinga struktūra. Smalsius turistus prie įėjimo pasitiko garbingoji rūmų ponia, kuri papasakojo turtingą rūmų istoriją, pakvietė pasigrožėti nuostabia apylinkių panorama nuo apžvalgos aikštelės, įrengtos ant rūmų stogo. Būtent čia, prie Gelgaudiškio dvaro, 1972 m. buvo filmuojamos kai kurios Lietuvos televizijos filmo „Tadas Blinda“ scenos.

Per Nemuną kitame krante raudoniu plieskia Panemunės pilies stogai. Kalbama, kad kažkur turi būti slaptas požeminis praėjimas, nutiestas po Nemunu iš vienos pilies į kitą. Šiandien dvaro teritorijoje įsikūrusi Gelgaudiškio specialioji mokykla. Centriniai rūmai restauruoti 2012 m. Padėkoję garbingai damai, keliavome tolyn link pasienio su Kaliningrado sritimi. Turėjome galimybę savo akimis įsitikinti vos 5 km nuo sienos su Rusija esančių Sudargo piliakalnių didybe. Ant vieno iš piliakalnių, sakoma, stovėjo medinė kunigaikščio Sudargo pilis, kuri dar 1317 metais buvo sudeginta. Mes maršrutą pradėjome nuo Žydkapių piliakalnio, po to aptikome Balnakalnį, Vorpilį ir Burgaičių III bei Pilaitės piliakalnius. Bežvalgydami teritoriją, sukorėme daugiau nei 2 kilometrus, o statūs ilgi laiptai į piliakalnių viršūnes kartais net užimdavo kvapą. Likome sužavėti puikiai sutvarkyta komplekso teritorija (beje, ji iš viso sudaro beveik 8 ha ploto ir yra saugoma), kurioje radome tvarkingus takus, tiltelius, tvirtus laiptus į piliakalnius, net ir vaikų žaidimo aikštelę, poilsiui įrengtas pavėsines. Sudargo piliakalnių šlaitai iškilę net iki 40 m. Vaikštant po Sudargo piliakalnių kompleksą, norėjosi sustabdyti akimirką, sugerti į save visą nepakartojamą jų grožį.

Prieš sukant vairą atgalios, mūsų dar laukė pasimatymas su Kidulių dvaro šeimininke baroniene fon Kiršenštein, kuri maloniai mus priėmė, bet gan griežtai pareikalavo laikytis dvaro taisyklių. Kidulių dvare viešėjo Prūsijos karalius Frydrichas Vilhelmas III, ruošdamasis Tilžėje pasirašyti pralaimėjimo sutartį su Prancūzijos imperatoriumi Napoleonu. Baronienė parodė mums kambarį, kuriame karalius susitiko su Rusijos caru Aleksandru I-uoju, prabangiu keltu atplaukusiu iš kitos Nemuno pusės. 1812 m. birželį pro Kidulius didingai praėjo Napoleono kariuomenė, o 1813 m. pradžioje jau priešinga kryptimi žygiavo caro armijos generolo leitenanto Piotro Vitgenšteino korpusas. Kidulių dvaras naujai atgimė ir svečius pakvietė 2013 m. rudenį.

Kelias namo neprailgo, aptariant dienos įspūdžius, apmąstant gamtos ir žmogaus kūrinių grožį bei darną. O gera nuotaika suskambo smagiomis dainomis. Turininga išvyka visus pakylėjo, įkvėpė tolesniems ateities darbams, naujiems iššūkiams. Už pagalbą, organizuojant kelionę, esame dėkingi Druskininkų savivaldybės administracijai, socialinės paramos skyriui, už transportą – Švietimo centrui, už suvenyrus – Turizmo ir verslo informacijos centrui, už saldumynus – pracūziškai kepyklėlei „Boulangerie“.