Druskininkai originaliai nusilenkė Čiurlioniui

„Tokio įtaigaus, aukšto meninio lygio reginio Druskininkams gali pavydėti garsių atlikėjų koncertų išpaikinta rafinuoto skonio sostinės publika“, – taip apie muzikos ir etiudų spektaklį „Vasaros naktis miške“, praėjusį penktadienį surengtą K. Dineikos sveikatingumo parke, kalbėjo neskubėjusi skirstytis publika.

Etiudų muzikiniame spektaklyje suburta puikių menininkų komanda K. Dineikos parko erdvėse sukūrė vizualinį ir muzikinį stebuklą/Alvydo Lukoševičiaus nuotrauka

Atsidėkodamas už M. K. Čiurliono dovanas bei švęsdamas menininko 145-ąsias gimimo metines, jo miestas šįmet suskambėjo aukščiausiomis natomis. Vienu iš ryškiausių ir įspūdingiausių, išskiriančiu savo turiniu, režisūriniais sprendimais ir atlikimu, tapo po atviru dangumi parodytas 2-jų dalių muzikos ir etiudų spektaklis „Vasaros naktis miške“ pagal M. K. Čiurlionio simfoninę poemą „Miške“.

Šiame etiudų muzikiniame spektaklyje buvo suburta puikių menininkų komanda, sugebėjusi sukurti vizualinį ir muzikinį stebuklą.

Dvi simfonines poemas – M. K. Čiurlionio „Miške“ ir Ottorino Respighi „Romos pušys“ – fortepijonu keturiomis rankomis atliko du talentingi, ryškiomis muzikinėmis idėjomis ir neįprastais, efektingais muzikiniais eksperimentais bei unikaliu jų atlikimu garsėjantys Lietuvos pianistai – iš Druskininkų kilusi Guoda Gedvilaitė-Göhle ir akademinės bei džiazo muzikos virtuozas Motiejus Bazaras kartu su broliais Mykolu ir Benediktu.

Išradingi menininkai visą koncertą atliko neįprasta akustinių bei elektroninių instrumentų sudėtimi, o 2-oje dalyje šios kūrybinės grupės pastangomis netikėtai suskambo sudėtingos klasikinės muzikos bei nuotaikingo Antonio Vivaldi ciklo smuikui bei kameriniam orkestrui „Metų laikai“ džiazo aranžuotės.

Meninis įvykis, taip būtų galima pavadinti etiudų spektalį „Vasaros naktis miške“, buvo kuriamas, panaudojant įvairias meninės raiškos priemones – audiovizualinius efektus, čia ir dabar į ekraną transliuojamą piešimą ant smėlio, choreografijos ir vaidybos elementus. Visa ši menų sintezė sukūrė unikalų meninį įvykį, kokio Druskininkai seniai nematė.

„Kaskart, vaikščiodama po Dineikos parką, svajojau surengti koncertą parko scenoje. Šita vieta, kaip ir visas parkas, dvelkia tokia ramybe, grožiu ir paslaptimi. Nudžiugau, kai mano idėją ir pasiūlymą priėmė Druskininkų kultūros centro darbuotojai. Kartu pradėjome fantazuoti, ir taip atsirado neeilinis, ypatingas, fantastiškas, magiškas koncertas-spektaklis „Vasaros naktis miške“, – kalbėjo garsi pianistė G. Gedvilaitė.

Šios reginio idėjos autorės ir režisierės, Druskininkų kultūros centro direktorės Rimutės Viniarskaitės žodžiais, tikrai simboliška, kad Čiurlionio muzika suskambo miške, lydima vėjyje linguojančių pušų ritmo, mėnesienos šešėlių kalbos, šviečiant Zodiako žvaigždynams – aplinkoje, kurią taip mylėjo menininkas.

„Norėjosi parodyti, kad Čiurlionio muzika gali būti nenuobodi, kaip daugelis įsivaiduoja, kad Čiurlionis gali būti įvairus, daugialypis, tik reikia mokėti tai atskleisti. Teisingai parinkta erdvė, puikūs muzikantai, nuostabus oras – visa tai padėjo parodyti, jog Čiurlionis gali būti nenuobodus. Man Čiurlionis yra pagrindinis atskaitos taškas Lietuvos menininkams. Druskininkai – Čiurlionio miestas. Manau, mes dar neišsėmėme visų galimybių panaudoti Čiurlionį, kaip Druskininkų traukos centrą. Šis renginys buvo bandymas tai padaryti“, – sakė R. Viniarskaitė.

Praėjusį penktadienį Druskininkai aukštai pakėlė meninės raiškos kartelę. Dar kartą nusilenkime Čiurlionio aurai ir genijaus jėgą jaučiantiems kūrėjams.

Laimutis Genys