Tarptautinės draugystės pradžia – Ankaroje

2022 m. gegužės 9-13 dienomis Druskininkų „Saulės“ pagrindinės mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Vida Giedraitienė, anglų kalbos vyr. mokytojos Birutė Karmonaitė ir Vaida Naugolnikienė bei socialinė pedagogė Vaida Mikelionienė Turkijos sostinėje Ankaroje, kur dalyvavo darbo stebėjimo veiklose, įgyvendinant Erasmus+ projektą „Informacinių technologijų ir novatoriškų metodų naudojimas anglų kalbos pamokose“ (Projekto numeris 2021-2-LT01-KA122-SCH-000041888).

Druskininkų „Saulės“ pagrindinės mokyklos atstovės Turkijos sostinėje Ankaroje turėjo galimybę susipažinti su šios šalies švietimo sistema ir pasidalinti savo gerąja patirtimi / Asmeninio archyvo nuotraukos

Drąsiai galime teigti, kad susiradome tikrus draugus – privačioje mokykloje Ankaroje „Çözüm Akademi Okulları Eryaman Ankara MERKEZ KAMPÜSÜ“ dirbančius mokytojus. Nuo pat projekto paraiškos rašymo jautėme rūpestį, draugiškumą ir didelį norą mus išvysti jų mokykloje. Kai sužinojome, kad laimėjome ir galime planuoti kelionę pas juos, su dideliu džiaugsmu pradėjome organizuoti išvyką.

Nors tai buvo mūsų pirmoji kelionė su tokiu atsakingu tikslu, jautėmės ramios, apgaubtos dėmesiu ir rūpesčiu. Esame labai dėkingos projekto partneriams už svetingumą. Tik įžengusios pro mokyklos duris, supratome, kad mūsų lūkesčius pranoks tai, ką patirsime. Mus pasitiko mokyklos orkestras, laisvi ir labai kūrybingi mokiniai, kurie mums surengė tikrai įsimintiną pasirodymą. Mokykloje, kurioje viešėjome, daug dėmesio skiriama mokinių saviraiškai ir kūrybingumui, todėl visos viešnagės metu mus lydėjo menas – muzika, šokis ir dailė.

Dalykinę pažintį pradėjome, pristatydami savo mokyklas ir šalių švietimo sistemas. Diskutavome apie panašumus ir skirtumus. Pasidžiaugėme mokyklų pasiekimais ir mokytojų bei mokinių kūrybiškumu. Labiausiai mus nustebino tai, kad mokinių žinios kas mėnesį tikrinamos testais, kuriuos sudaro švietimo agentūra, o visa neformali švietimo veikla vykdoma pačioje mokykloje, todėl mokiniams nereikia niekur vykti, kad galėtų išmokti groti muzikos instrumentais ar ugdyti kitokius gebėjimus.

Mus sužavėjo ir aplinkai draugiški sprendimai. Tai mokykla, kurios kieme yra daržas bei šiltnamis, laisvai vaikšto būrys vištų bei gieda gaidys. Maisto atliekų jie neišmeta, jas sulesina vištoms, kurių kiaušinius vėliau naudoja maisto ruošai. Daržovės, kurias užsiaugina, taip pat keliauja į valgyklą.

Labai džiaugiamės, kad projekto partneriams didelį įspūdį paliko mūsų mokyklos dėmesys specialiųjų poreikių mokinių ugdymui ir erdvių pritaikymui. Turkus ypač sužavėjo sensorinis kambarys, sulaukėme daug klausimų apie jo pritaikymo galimybes. Mūsų naujieji draugai sakė, kad labai norėtų atvykti ir mūsų mokyklą jį pamatyti gyvai. Taigi taip ir gimė kito projekto idėja, kurią bandysime įgyvendinti.

Ekskursijos po mokyklą metu stebėjomės estetiškomis, bet informatyviomis mokytojų ir mokinių rankomis sukurtomis erdvėmis. Pasirinktos erdvės projekto įgyvendinimui būna skirti visi mokslo metai, todėl matėme ne tik užbaigtus projektus, bet ir patį kūrybinio proceso įkarštį. Vaikštant po mokyklą, mus supo ne tik mokytojų, bet ir mokinių dėmesys. Vaikai drąsiai kalbino ir domėjosi įvairiausiomis, su Lietuva susijusiomis temomis. Po susipažinimo su mokykla greitai įsitraukėme į veiklų stebėjimą – tam buvo skirtos trys dienos.

Anglų kalbos pamokose išbandėme įvairias programėles, kurios mums tikrai dar buvo neatrastos. Kartu su mokiniais žaidėme Kahoot žaidimą. Nors šis metodas taikomas ir mūsų mokykloje, tačiau labai sužavėjo tai, kad užduotyse integruoti visi dalykai. Prisiminėme biologijos pamokas ir kraujo apytakos ratą, angliškai aiškinomės apie vėjo jėgainių darbą, sukome galvas, bandydamos prisiminti ir geografijos žinias.

Stebėtų pamokų metu mokytojai ir mokiniai drąsiai naudojosi išmaniosiomis technologijomis bei novatoriškais metodais. Visose veiklose vyravo darbinė, dalykinė, bet jauki, pasitikėjimu grįsta atmosfera. Pamokose ne tik buvome įtrauktos į veiklas, bet pristatėme ir savo mokinių pamėgtus žaidimus. Visos viešnagės metu mūsų tikslas buvo stebėti, kaip naujos technologijos ir su jomis susiję metodai taikomi, siekiant kokybiškesnės ir labiau motyvuojančios anglų kalbos pamokos. Pagerinome ir bendravimą anglų kalba, sustiprinome tarpkultūrinį bendradarbiavimą, dalijomės gerąja patirtimi bei domėjomės konfliktų sprendimo, motyvacijos mokytis ir prevencinių programų vykdymu.

Nors suplanuotos veiklos mokykloje buvo labai intensyvios, tačiau buvo ir diena, skirta pažinčiai su Turkijos istorija, kultūra, Ankaros lankytinomis vietomis. Aplankėme Turkijos Respublikos įkūrėjo Mustafos Kemalio Atatiurko mauzoliejų, Ankaros pilį, lankėmės didžiausioje Ankaros Mečetėje. Mus sužavėjo turkų pagarba savo šalies istorijai, tautiniam identitetui ir žmogui. Po įsimintinos ekskursijos mūsų laukė staigmena – buvome pakviestos į dar vieną mokyklą. Kadangi mūsų projekto partneriai yra privačių mokyklų tinklo steigėjai, galėjome apsilankyti mokykloje, kurioje didelis dėmesys skiriamas ne tik vaikų išsilavinimui, bet ir religiniam ugdymui.

Paskutinę dieną turėjome galimybę susipažinti su neformaliuoju ugdymu mokykloje – dalyvavome keramikos dirbtuvėlėse, piešėme ant audinio, stebėjome technologijų pamoką bei pačios gaminomės medžio dirbinius. Diena buvo pilna kūrybinio džiaugsmo.

Būnant svečiuose, laikas prabėgo labai greitai. Iš įsimintino darbo stebėjimo vizito parsivežėme ne tik dalykinės patirties, gerų emocijų, bet ir užsimezgusią gražią draugystę, kurią tęsime ir toliau įgyvendinsime šio projekto veiklas. Jau nuo rugsėjo mokinių laukia įdomios nuotolinės vaizdo pamokos kartu su naujais mūsų draugais iš Turkijos.

Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Ši informacija atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.

Vaida Naugolnikienė, projekto dalyvė