Druskininkuose – tarptautinis tapybos pleneras „ART bridge 24“ 2018

Pleneras (pranc. plein air   atviras oras) – tapymas iš natūros gamtoje. Plenerinė tapyba šiandien asocijuojasi su klasikine samprata. Menotyrininkė Nijolė Tumėnienė apie tai rašo: „Kai dailininkas impresionizmo įspūdžių pagautas, paveikslus tapo gamtoje, kasdien ir tuo pačiu laiku ateidamas į tą pačią vietą, stebėdamas gamtą, esant panašiam apšvietimui <…> tada net sudėtingas apšvietimas padeda sukurti rimtus, kupinus vidinio susikaupimo peizažus“.

Tarptautiniame tapybos plenere „ART bridge 24“ dalyvaus 24 dailininkai iš Lietuvos, JAE (Dubajaus), Indijos (Mumbajaus), JK (Londono), JAV (Čikagos), Danijos (Kopenhagenos), Šri Lankos bei svečiai, dėstytojai, iš Toronto Dailės Akademijos (Kanada), kurie savo kūryboje plenero metu perteiks Druskininkų krašto unikalumą.

Druskininkai – unikalus, istorinis Lietuvos kurortas garsėjantis savo gamta, gydyklomis, mineralinio vandens šaltiniais. Miestas garsėja taip pat ir pasaulinę šlovę pelniusiais menininkais. Čia kūrė dailininkas ir kompozitorius M. K. Čiurlionis, gimė įžymus skulptorius, litvakas, modernistas, kubizmo atstovas Žakas Lipšicas.

Anot menotyrininkės dr. N. Tumėnienės, „dailininko potėpis priklauso nuo vaizduojamųjų objektų – medžių, debesų, žemės, vandens – materialumo, ir, kad tapybos išraiškingumas glūdi pačios gamtos egzistavime – jos materialumo, vidinio gyvenimo ritmo pajutime. Meistro nutapyti peizažai atskleidžia natūralų, ramų, didingą, plačiai išsiskleidusį, ypač vasaros metu, gamtos gyvenimą, jos stichinę galią“. Plenero dalyvių tapyba, visų pirma, tai kiekvieno dailininko „būsena“, kurioje vyksta bandymas absorbuoti gamtą ir tai, kas joje vyksta transformuojant į drobę: gamtos spalvos, jų kaitą, santykį tarpusavyje, kas yra unikalu ir svarbiausia tapytojui. Netradiciniuose tapybos pleneruose visuomet įdomu atitrūkti nuo sau patogaus darbo būdo dirbtuvėse ir išmėginti jėgas neįprastomis, o kartais ir ekstremaliomis sąlygomis. Kartais, kai nebegalioja įprastos metodinės taisyklės, kai nežinai, ko gali tikėtis iš savęs, nustebini pats save. Tai žaidimas, kurio rezultatas nenuspėjamas. Tuo jis ir įdomus.

Būtų galima sutikti su „Vilniaus dailės aukciono“ vadovės filosofijos mokslų daktarės Simonos Makselienės nuomone, kad „šiandien niekas taip, kaip impresionistai, ar lietuvių tapytojai tarpukariu (kaip Jonas Buračas ar Jonas Šileika) nebetapo. Kaip ir niekas nebevaikšto pėstute po savo šalį, ieškodamas ir fiksuodamas įdomius ar istoriškai vertingus objektus“. Šiame plenere bus galima įsijausti ir į klasikų, ir į modernių tapytojų vaidmenį, matant ir tapant šimtmečiais išgarsintas vietas, kurias visi svečiai įvardija, kaip Dievo sukurtus gamtos šedevrus.

Dalyviai plenero metu pažins Druskininkų kraštą įvairiais rakursais: nuo tapymo ir pažinties su  sovietiniu paveldu „Grūto parke“, tapymo Liškiavoje, jos bažnyčios ir dominikonų vienuolyno ansamblyje iki interaktyvių viešo tapymo akcijų pačiame Druskininkų mieste „100 skrybelių kolekcijos tapymas“, šaldytuvų tapymas „Caparol + Snaigė“.

2018 m. tarptautinio tapybos plenero „ART bridge 24“ organizatoriai tikisi, kad ypač užsienio menininkai atras čia nuostabaus Lietuvos krašto naują pasaulį ir dar ne kartą grįš, kad unikali Druskininkų gamta, jos kurortinė aplinka įkvėptų sukurti naujų paveikslų.

Organizatorių informacija