Išorinę reklamą būtina suderinti

Vienas iš veiksmingiausių būdų skleisti informaciją – lauko reklama. Tai viena seniausių, laiko patikrinta reklamos forma, kuri neerzina esamo ar potencialaus kliento bei pasiekia jį 24 valandas per parą. Tinkamoje vietoje įrengus lauko reklamą, galima lengvai pasiekti tikslinę auditoriją. Tačiau norintys pastatyti tokio pobūdžio reklamą gali sulaukti nemalonumų. Ne visi žino, kad, remiantis Lietuvos Respublikos reklamos įstatymu, išorinė reklama privalo turėti miesto savivaldybės patvirtintą reklamos projektą.

Išorinė reklama turi būti įrengta, vadovaujantis ne tik projektą, statybą, teritorijų planavimą, bet ir valstybinį kalbos vartojimą reguliuojančiomis teisės aktų nuostatomis/Simonos Dailydaitės nuotrauka

 

Norint įrengti išorinę reklamą privalu kreiptis į Druskininkų savivaldybės administraciją, atvykus į Druskininkų savivaldybę arba elektroninėmis priemonėmis bet kuriuo paros metu. Leidimas įrengti išorinę reklamą išduodamas, tik raštiškai suderinus išorinės reklamos projektą su Savivaldybės architektūros ir urbanistikos skyriaus atsakingu specialistu ir išorinės reklamos kalbos taisyklingumą su savivaldybės kalbos tvarkytoju. Jeigu išorinę reklamą norima įrengti saugomose teritorijose, jos įrengimą privalu raštu suderinti su saugomų teritorijų direkcija arba regiono aplinkos apsaugos departamentu, kai saugomoje teritorijoje nėra įsteigtos saugomų teritorijų direkcijos.

„Visa lauko reklama, taip pat ir pritvirtinta prie langų iš lauko pusės, privalo būti suderinta su savivaldybe. Druskininkų savivaldybės darbuotojai visada padės ir patars besikreipiantiems“, – kalbėjo Druskininkų savivaldybės architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėjo pavaduotoja Joana Verbickienė. Ji apgailestavo, kad žmonės, nusprendę pasigaminti reklaminius stendus savo teikiamoms paslaugoms ar gaminamoms prekėms reklamuoti, pirmiausia pinigus sumoka dizaineriams, maketuotojams ir tik tada kreipiasi į savivaldybę, norėdami ją suderinti.

Jei lauko reklama vis dėlto įrengiama, nesuderinus patvirtinto reklamos projekto, teksto turinio ir taisyklingumo, ji laikoma nelegalia, ir tokios lauko reklamos savininkai gali būti baudžiami. „Gautas leidimas įrengti išorinę reklamą suteikia teisę Druskininkų savivaldybės teritorijoje leidimo turėtojui jo galiojimo laikotarpiu, dokumente nurodytoje vietoje įrengti specialią išorinės reklamos pateikimo priemonę ir ant jos skleisti reklamą arba skleisti reklamą ant pritaikytos išorinės reklamos pateikimo priemonės. Už leidimo išdavimą Druskininkų savivaldybės tarybos nustatyta tvarka mokama vietinė rinkliava. Reklaminės veiklos subjektas (ar jo įgaliotas asmuo), norėdamas gauti leidimą, turi pateikti nustatytos formos paraišką, dokumentus, patvirtinančius žemės, statinių, įrenginių ar kitų objektų, ant kurių įrengiama išorinė reklama, nuosavybės teise ar kitais teisėtais pagrindais valdančio asmens sutikimą, išskyrus atvejus, kai pareiškėjas pats yra šių objektų savininkas. Kai išorinė reklama įrengiama ant bendrojo naudojimo objektų – butų ir kitų patalpų, reikalingas savininkų daugumos sutikimas. Jeigu butų ir kitų patalpų savininkų bendrijos įstatuose ar jungtinės veiklos sutartyje nenumatyta kitaip, išorinės reklamos įrengimo projektą, jei išorinę reklamą numatoma įrengti ant stulpų, lynų ar kitokių konstrukcijų, esančių virš gatvių, reikalingas šiuos objektus eksploatuojančių subjektų raštiškas sutikimas. Jei reklaminį įrenginį numatoma įrengti arčiau kaip 30 metrų nuo gatvių, – policijos pareigūnų raštišką suderinimą. Jei išorinę reklamą numatoma įrengti kultūros paveldo objektuose, jų teritorijose bei apsaugos zonose, reikalingas atsakingo padalinio raštiškas sutikimas.

Dokumentų ir informacijos skyriaus vedėjos Živilės Stravinskaitės teigimu, leidimas lauko reklamos įrengimui būtinas, ne tik siekiant išvengti teisinių nesusipratimų, bet ir norint, kad lauko reklamoje neliktų jokių gramatikos ar stiliaus klaidų, kurios galėtų daryti neigiamą įtaką reklamos ploto rengėjo reputacijai. „Išorinė reklama turi būti įrengta, vadovaujantis ne tik projektą, statybą, teritorijų planavimą, bet ir valstybinį kalbos vartojimą reguliuojančiomis teisės aktų nuostatomis. Kalba – žmonių bendravimo priemonė, atliekanti komunikacinę funkciją, tad visada maloniau matyti klaidų nesudarkytą reklamos tekstą. Visuomet konsultuojame Savivaldybės teritorijoje veikiančių įmonių, įstaigų ir organizacijų darbuotojus bei kitus asmenis valstybinės kalbos vartojimo klausimais“, – sakė Ž. Stravinskaitė.

 

Druskininkų savivaldybės Informacija