Pažangios technologijos – pagalba medikams ir pacientams, plėtojant telemedicinos paslaugas

Druskininkų ligoninės Priėmimo ir skubios pagalbos skyriuje jau antrus metus įgyvendinamas projektas, pagal kurį teikiamos telemedicinos paslaugos – pasitelkus modernias technologijas, Druskininkų medikai, teikdami pagalbą pacientams, per atstumą konsultuojasi su kolegomis iš Respublikinės Vilniaus universitetinės ligoninės.

Priėmimo ir skubios pagalbos skyriaus vedėjas E. Margelis / Edgaro Tamkevičiaus nuotrauka

Pradėjus įgyvendinti projektą, reikalinga įranga telemedicinos paslaugoms teikti buvo įsigyta projekto lėšomis, o šiais metais Druskininkų ligoninei buvo perduota papildoma 33,6 tūkst. Eur vertės įranga: pacientų gyvybinių funkcijų monitorius, elektrokardiografas, paciento transportavimo vežimėlis, diagnostinis komplektas, portatyvus echoskopas.

Pasak Priėmimo ir skubios pagalbos skyriaus vedėjo Ernest Margelio, telemedicinos įrenginys per parą naudojamas bent keletą kartų, dažniausiai tada, kai prireikia tų specialistų, kurių nėra vietoje, pavyzdžiui, – budinčių kardiologų. Arba tuomet, kai pacientai atvyksta su retomis ligomis ir reikia nuspręsti, ar gydymą galima suteikti vietoje, ar pacientas turėtų būti vežamas į trečio lygio gydymo įstaigą.

„Per praėjusius metus Priėmimo skyriuje buvo suteikta 17 tūkst. skubiosios medicinos pagalbos paslaugų. Panašios darbų apimtys yra šiais metais, tad telemedicina padeda medikams operatyviau keistis svarbia informacija apie pacientą, konsultuotis, priimant sprendimus dėl tolesnio gydymo – kolegos iš Vilniaus mato visą paciento istoriją, kuri surašyta e-sveikatoje, mato, koks gydymas atliktas pas mus, turi kontaktą su pačiu pacientu, taigi kartu galime priimti pacientui geriausius sprendimus“, – sako E. Margelis.

Nuotoliu specialiame monitoriuje vykdoma paciento apžiūra yra labai išsami – kamera aukštos, didelės raiškos, pasitelkus specialius priedus, galima atlikti ultragarso tyrimus, kardiogramą, ištirti ausis, gerklę – tyrimų galimybės yra plačios, ir visus duomenis konsultacijos metu mato ir įvertina Vilniuje esantys medikai.

Druskininkų Priėmimo ir skubios pagalbos skyriaus medikai konsultuojasi su Vilniaus universitetinės ligoninės Santaros klinikos specialistais.

Pasak E. Margelio, kiekvieno paciento atvejis yra individualus – jei situacija yra sudėtinga, jei pacientą ištinka, pavyzdžiui, smegenų infarktas, kuomet yra apibrėžta, per kiek laiko privalo būti suteikta medicininė pagalba, tuomet telemedicina nėra naudojama, pacientui teikiama skubi pagalba vietoje arba jis vežamas į atitinkamą klasterinę ligoninę.

Jei Druskininkų ligoninės Priėmimo ir skubios pagalbos skyriaus medikai mato, kad yra reikalinga pasinaudoti telemedicinos stotele, tuomet Vilniuje esantis gydytojas konsultantas, įvertinęs paciento būklę, paskiria tyrimus, koreguoja gydymą, pateikia rekomendacijas dėl tolesnio ištyrimo ir gydymo. Toks darbo principas taupo medikų, greitosios pagalbos darbuotojų, pacientų ir jų artimųjų laiką, leidžia efektyviai diagnozuoti sveikatos sutrikimus ir skirti būtiną gydymą.

Priėmimo ir skubios pagalbos skyriaus medikai turi galimybę konsultuotis su Vilniaus universitetinės ligoninės Santaros klinikos specialistais / Druskininkų ligoninės archyvo nuotraukos

Druskininkų ligoninė sutartį dėl telemedicinos projekto įgyvendinimo pasirašė 2021 m. gruodžio mėnesį.

Projektas įgyvendinamas su Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) bei Kauno klinikomis, Santaros klinikomis ir Respublikine Vilniaus universitetine ligonine (RVUL).

Projektas įgyvendinamas, siekiant užtikrinti, kad pacientams ir jų artimiesiems nereikėtų vykti į didžiųjų miestų ligoninių skubiosios pagalbos skyrius konsultacijoms. Jos kokybiškai suteiktos ligoninėje. O prireikus guldyti į ligoninę didžiuosiuose centruose, pacientai nuvežami tiesiai į specializuotus skyrius.