Žiema išvaryta į „Snow Areną“, pavasaris privalo ateiti!

Ne vieną šimtmetį Lietuvoje švenčiamos Užgavėnės ─ liaudies sukurtas paprotys, skirtas įprasminti tam tikrą gyvenimo ciklą ir kalendorinį įvykį, pažymėti tam tikras individų perėjimo iš vienos būsenos į kitą formas. Šiuolaikinės Užgavėnės per tradicinius konceptus labiau pašiepia, parodijuoja ir kritikuoja ekonomines, socialines, politines ir moralines problemas.

Druskininkuose Užgavėnėms šįmet pasirinkta tam tikros magiškos fejerijos tematika – žiemą bandyta išvaryti kartu su energetinio lauko valytoju, dvasinio augimo ir tobulėjimo koučingo guru Kanape Kanapinaičiu/Laimučio Genio nuotraukos

Pasirinko fejerijos tematiką

Druskininkų kultūros centras Užgavėnių įprasminimui yra pasirinkęs būtent pastarąjį aspektą ─ personažai įgyja aliuziją į internete populiarius personažus ar socialinių tinklų influencerius, turinys atspindi ir pajuokia šių dienų aktualijas, įvykių tendencias, žmonių įpročius ir silpnybes.

Druskininkuose šįmet buvo pasirinkta tam tikros magiškos fejerijos tematika: „Facebook“ ir kiti socialiniai tinklai užversti siūlymais dalyvauti dvasios ir kūno išvalymo sesijose, harmonizuoti savo vidines jėgas, atsikratyti negatyvo. Nenuostabu, užsitęsęs karantinas savaip paženklino mūsų pasaulį. Bet niekas kitas taip gerai negydo sielos ir proto, kaip juokas!

Tad šiais metais, neatsitiktinai tam vyksmui pasirinkę dieną, pažymėtą virsmo ir transformacijos skaičiumi ─ 13, varėme žiemą kartu su  energetinio lauko valytoju, dvasinio augimo ir tobulėjimo koučingo guru Kanape Kanapinaičiu. Sutelkęs savo dvasines galias į kintančius kvantinius virpesius, didysis guru ėmėsi gydyti sužeistą ir kenčiančią mūsų dvasią, siekė atstatyti ir hormonizuoti pavasario energetinę struktūrą.

Morės deginimo vieta – įslaptinta

Pirmasis ─ Didžiosios Pančekarmos ritualas ─ buvo skirtas apvalyti mūsų kūnus nuo apsivalgymo ir sustabarėjimo, o sielas ─ nuo tinginystės ir patamsėjimo. Rituale dalyvavusieji turėjo atlikti svarbiausią apeigą ─ apsimauti pančakas. Jos galėjo būti vilnonės, sintetinės, medvilninės, spalvotos, raštuotos, vienspalvės. Svarbiausia, kad tai būtų švarios pančakos ant švarių kojų. Po šio ritualo į širdį, kaip į išsiilgtus svečius, turėtų vėl klegėdamos sugrįžti  Jaunystė, Sveikata ir Saulės nušvitimas.

Antrosios ─ tradicinės Morės, įkūnijančios piktuosius demonus, deginimo apeigos. Kanapė Kanapinaitis joms ruošėsi iš anksto, „Facebook“ erdvėse rinko Jūsų blogybių, negandų, negerovių srautus ir sudegino juos ugnyje, taip pašalindamas trikdžius, kurie neleidžia mums įsileisti taip išsiilgtą pilną naujos energijos ir harmonijos pavasarį.

Morės deginimo apeigų metu buvo ištrintos senos programos, „restartuotas“ ir iš naujo įprogramuotas kūnas, į protą buvo įdiegti nauji failai. Tai turi padėti nesėkmes pakeisti sėkmėmis, rasti pamestą kelią ir, sėkmingai apsivalius, grįžti į jį. Taigi, jei stebėjote ritualą, kuris buvo transliuojamas interneto platybėse, patikėkite, Jūs pavasarį pasitiksite energingi ir harmoningi!

Įdomu tai, jog Užgavėnių ritualo vieta ilgą laiką buvo laikoma paslaptyje, kad piktosios jėgos nesutrukdytų Morės deginimo apeigoms ir į apeigas nesusirinktų covido apsėsti demonai. Kas stebėjo šią akciją, galėjo nuspėti, jog Druskininkų krašto Morė buvo sudeginta vienoje iš Leipalingio dykviečių.

Gaudė moremonus

Šįmet puikiai pasižymėjo ir vienintelių Lietuvoje moremonų-žiemos demoniūkščių gaudytojai. Gausios savanorių pajėgos, pasiskirsčiusios po vieną šeimos ūkį, turėjo sėkmingai įveikti nelengvas užduotis ─ iš naujo praminti pasivaikščiojimo takus, atrasti užkoduotas įžymiausias Druskininkų vietas, išgaudyti demoniūkščius, išvaryti žiemą ir nuvalyti kelią pavasariui.

Į žiemos išvarymo orientacines Užgavėnes susirinko itin gausios druskininkiečių šeimų ūkių pajėgos ─ finišavo net 21 komanda. Ir šeštadienį, ir sekmadienį žiema komandoms pasiuntė galingus sniego spąstus, tačiau jos atsilaikė.

Dvylikai komandų (57 proc.) pavyko surinkti maksimalų taškų skaičių, tad nugalėtojus lėmė laikas: greičiausiai žaidimo trasą įveikė komanda MES (39 min ir 6 sek).

Beje, jauniausias orientacininkas neturėjo nei metukų („HARDAI-ŠVIESOS KOMANDA“).

Beliko paskutinė ─ užsigavėjimo tradicija, kurią antradienį teko atlikti patiems – iki soties, kad pilvai pasidarytų kieti kaip kirvis, prisikirsti blynų arba riebaus troškinio. Ir tada iš visų plaučių sušukti: „Žiema žiema, bėk į „Snow Areną“! Pavasari, ateik!“

Parengta pagal Druskininkų kultūros centro informaciją