Druskininkai investuoja į vaikų ateitį – atsinaujinusiose mokyklose atsiveria modernios galimybės

Druskininkų savivaldybė kasmet investuoja į švietimo įstaigas ir aktyviai ieško papildomų finansavimo šaltinių, kad ugdymo kokybė nuolat gerėtų. Viena reikšmingiausių pastarųjų metų iniciatyvų – dalyvavimas nacionalinėje „Tūkstantmečio mokyklų“ programoje, prie kurios Druskininkai prisijungė vieni pirmųjų. Šiandien jau galime džiaugtis rezultatais – mokiniai mokosi moderniose klasėse, naudojasi naujai įrengtomis laboratorijomis, kūrybinėmis ir technologinėmis erdvėmis, o mokytojai dirba šiuolaikiškoje aplinkoje. Pokyčiai mokyklose džiugina ne tik vaikus – juos vertina ir tėvai bei visa Druskininkų bendruomenė.

Druskininkų švietimo srities lyderiai – vicemerė D. Brown, Švietimo skyriaus vedėja J. Naruckienė, mokyklų vadovai L. Bagdanavičienė, S. Rumševičius, Ž. Krivonienė, R. Siliūnienė, O. Olšauskienė, R. Vaisietienė, G. Šikšnys – pasirengę bendradarbiauti bei kartu kurti stiprią, šiuolaikišką ir kiekvienam vaikui palankią švietimo sistemą / Kristupo Andrulionio
nuotrauka

„Investicijos į švietimo sistemą ir toliau nesustoja – tai vienas svarbiausių mūsų savivaldybės prioritetų. Kasmet skiriame nemažą dalį savivaldybės biudžeto lėšų, visos švietimo įstaigos gražėtų, modernėtų, o mūsų vaikai jose jaustųsi saugūs ir turėtų geriausias sąlygas augti bei tobulėti. Lėšos skiriamos remiantis mokyklų bendruomenių išsakytais poreikiais – atnaujinamos tiek vidaus patalpos, tiek lauko erdvės.  Artėjančios vasaros atostogos – tai ir remonto, ir intensyvaus tvarkymosi laikotarpis švietimo įstaigose.  Artimiausiuose planuose – „Atgimimo“ mokyklos atnaujinimas, galutinis kondicionierių įrengimas darželiuose, kad mažieji druskininkiečiai jaustųsi patogiai net ir karščiausiomis vasaros dienomis“, – sakė Druskininkų savivaldybės meras Ričardas Malinauskas.

Druskininkų „Atgimimo“ mokyklos mokytojai Marius Šavelskis ir Eleonora Čepulienė susipažino su „Ryto“ gimnazijos laboratorijose esančia įranga / Edgaro Tamkevičiaus nuotrauka

 Jis pridūrė besidžiaugiantis švietimo bendruomenės projektais ir iniciatyvomis, kurių įgyvendinimui efektyviai panaudojamos projektinės lėšos, o gauti rezultatai visoje šalyje pristatomi kaip geroji patirtis.

Kiekvienai mokyklai po laboratoriją: įkurtos kalbų, robotikos,  gamtos, technologijų laboratorijos, menų, foto studijos

„Šiuolaikinė mokykla neįsivaizduojama be modernios aplinkos, kuri įkvepia mokinius tyrinėti ir kurti. Investicijos į pažangias technologijas yra būtinybė. STEAM laboratorijos suteikia galimybę taikyti praktinį, patirtinį mokymą, kuris ne tik gerina mokymosi rezultatus, bet ir skatina kritinį mąstymą, kūrybiškumą bei bendradarbiavimą. Prieš du metus išsikėlėme tikslą – visose Druskininkų mokyklose įkurti skirtingo tipo laboratorijas, kad kiekvienas mokinys turėtų prieigą prie pažangiausių ugdymo priemonių tiek savo mokykloje, tiek galėtų naudotis  naujai įkurtomis erdvėmis kitose mokyklose. Džiaugiuosi, kad nuo kovo mėnesio  ne mažiau kaip dvi pamokas per mėnesį mokiniai vyksta į įvairias laboratorijas. Esu dėkinga savivaldybės administracijos švietimo skyriaus specialistams, mokyklų vadovams, kuriems bendradarbiaujant pavyko taip suderinti mokyklų pamokų tvarkaraščius, kad šis tikslas būtų pasiektas.“ – sako Druskininkų savivaldybės vicemerė Diana Brown.

Druskininkų „Atgimimo“ mokyklos robotikos laboratorijoje mokiniai konstruoja ir programuoja, mokosi kurti išmanius
sprendimus ir stiprina inžinerinį mąstymą / Edgaro Tamkevičiaus nuotrauka

Druskininkų mokyklose veikiančios laboratorijos atliepia šiuolaikinio ugdymo turinį, pažangius mokymosi būdus bei skirtingus mokinių pomėgius.

Pavyzdžiui,  Druskininkų „Saulės“ mokykloje įkurtos net kelios laboratorijos: muzikos laboratorijoje-studijoje mokiniai gali kurti, įrašyti ir redaguoti muziką, garso takelius, eksperimentuoti su muzikos efektais.

Mokytis kalbų tapo daug įdomiau, nes anglų kalbos pamokos vyksta modernioje kalbų laboratorijoje. Čia kiekvienas mokinys mokosi naudodamasis IT priemonėmis – interaktyvios užduotys leidžia dirbti savarankiškai ir savo tempu.

Populiariausia tarp mokinių – foto laboratorija, kurioje mokiniai mokosi naudotis profesionaliais fotoaparatais, objektyvais, apšvietimo įranga bei nuotraukų redagavimo programomis. Užsiėmimuose jie eksperimentuoja tiek su fotografavimu, tiek su vaizdų apdorojimu, gilina žinias apie kompoziciją, apšvietimą ir kadravimą.

„Saulės“ mokyklos vadovė Lina Bagdanavičienė, „Ryto“ gimnazijos direktorė Žaneta Krivonienė ir M. K. Čiurlionio meno mokyklos direktorė O. Olšauskienė išbando kalbos laboratorijos galimybes / Kristupo Andrulionio nuotrauka

Grafinio dizaino laboratorijoje mokiniai dirba su planšetėmis ir įvairiomis kūrybinėmis programomis. Mokiniai kuria, maketuoja, modeliuoja savo idėjas, analizuoja kompozicijos principus ir susipažįsta su dizaino pasauliu.

„Saulės“ pagrindinės mokyklos mokiniai su mokytoja Ieva Dovidauskiene fotografijos pamokoje / Mokyklos archyvo nuotrauka

Meno studijoje mokiniai gali mokytis keramikos ir  tapybos. Tačiau ne mažiau noriai šioje studijoje laiką leidžia ir mokytojai, kuriems sudarytos sąlygos dalyvauti keramikos edukacijose.

Druskininkų „Ryto“ gimnazijoje įkurtos net kelios gamtos mokslų bei inžinerijos laboratorijos. Jose – naujausios projektavimo programos, lazerinės 2D, graviravimo- pjovimo staklės, 3D spausdintuvai, ploteris, frezavimo staklės. Inžinerijos laboratorijoje mokiniai mokosi šiuolaikinių projektavimo bei gamybos ir medžiagų apdirbimo tendencijų.  Biologijos, fizikos, chemijos laboratorijose įdomu dirbti su įvairia įranga, planuoti ir atlikti tyrimus, kelti tikslus, hipotezes, analizuoti ir apibendrinti gautus duomenis, remiantis jais daryti išvadas.

Druskininkų „Atgimimo“ mokykloje įkurta Robotikos laboratorija suteikia mokiniams galimybę praktiškai mokytis inžinerijos, programavimo ir dizaino pagrindų. Naudodami „LEGO“, „VEX“, „mBot2“ ir „Dobot“ įrangą, mokiniai kuria ir programuoja robotus. Čia taikomi interaktyvūs, projektiniai mokymo metodai, kurie skatina kritinį mąstymą, kūrybiškumą, savarankiškumą ir komandinius įgūdžius.

Druskininkų „Ryto“ gimnazijos inžinerijos laboratorijose mokiniai dirba su pažangia projektavimo įranga – kuria 3D modelius, graviruoja, pjauna lazeriu ir realizuoja savo idėjas nuo eskizo iki gaminio / Edgaro Tamkevičiaus nuotrauka

Investicijos į vaiko pažangą

Mokyklose įdiegta ir vieninga mokinio individualios pažangos stebėjimo sistema – mokiniai gali įsivertinti savo stiprybes, o mokytojai turi prieigą prie aiškių ir išsamių duomenų apie kiekvieno mokinio mokymosi kelią.

„Vieninga vaiko individualios pažangos stebėjimo sistema – vienas iš labiausiai džiuginančių pasiekimų.  Sistema automatizuoja duomenų rinkimą, leidžia mokiniams įvertinti savo stipriąsias ir silpnąsias puses, o mokytojams – saugoti ir patogiai pasiekti reikalingus duomenis .  Pradžią šios sistemos naudojimui davė apsilankymas Klaipėdos Baltijos progimnazijoje. Esame dėkingi kolegoms už vertingas rekomendacijas.  Pasiekėme ir daugiau bendrų susitarimų – atnaujinome mokymosi sutartis, pasirengėme bendrus planavimo, pasiekimų vertinimo dokumentus.  Šie dalykai džiugina“, – sakė Druskininkų savivaldybės Švietimo skyriaus vedėja Jurgita Naruckienė.

Druskininkų mokyklose taip pat aktyviai vykdoma prevencija – nuo smurto iki žalingų įpročių.