Vidaus reikalų ministerija: Druskininkų savivaldybės darbuotojų skaičius – optimalus

Pastaraisiais metais vis daugiau kalbama apie savivaldybių administracijų struktūrą ir darbuotojų skaičių.  Siekiant įvertinti savivaldybių struktūrų tendencijas, kasmet šalies savivaldybių administracijų analizę atlieka Lietuvos laisvosios rinkos institutas ir LR Vidaus reikalų ministerija. Spalio mėnesį LR Vidaus reikalų ministerija, atlikusi išsamų 2015 m. IV ketvirčio – 2016 m. I pusmečio tyrimą, pateikė rekomendacijas dėl didžiausio leistino pareigybių skaičiaus nustatymo savivaldybių administracijose. Tyrimo išvados iš tiesų labai džiugina – Druskininkų savivaldybės darbuotojų skaičius  yra optimalus, lyginant su kitomis panašaus dydžio savivaldybėmis. Tai įrodo, kad, formuojant Druskininkų savivaldybės administraciją bei atliekant teisės aktais savivaldybei pavestas funkcijas, žmogiškieji ir finansiniai resursai naudojami kaip galima optimaliau. Druskininkų savivaldybėje dirba 109 darbuotojai, vienas darbuotojas vidutiniškai aptarnauja net 213 gyventojų – mūsų savivaldybės vienam tarnautojui tenka gerokai daugiau gyventojų, nei kitose panašaus dydžio savivaldybėse, net 53,2 proc. daugiau nei kurorto statusą turinčių savivaldybių grupės vidurkis.

 

Pastaruoju metu viešose erdvėje, įskaitant žiniasklaidą bei politikų debatus, nuolat girdimi išsireiškimai, esą valdininkų yra per daug, jų skaičius nuolat didėja ir nuolat pabrėžiamas gyventojų skaičiaus mažėjimas. Tačiau atsakingų institucijų atliktas tyrimas aiškiai rodo, kad tendencijos yra kitokios, ypač geras to pavyzdys – Druskininkų savivaldybės administracija.

Kalbėdama apie LR Vidaus reikalų ministerijos tyrimo rezultatus, Druskininkų savivaldybės administracijos direktorė Vilma Jurgelevičienė džiaugėsi, kad kiekvienais metais atliekami tyrimai rodo, kad Druskininkų savivaldybės administracija veikia pažangiai bei efektyviai ir yra tarp pirmaujančių savivaldybių: „Svarbiausias administracijos uždavinys yra kokybiškai ir efektyviai teikti administracines bei viešąsias paslaugas savivaldybės gyventojams. Žinoma, esame kurortinė savivaldybė, kas savaime lemia tai, kad kai kurios paslaugos teikiamos daug intensyviau, tačiau šiuo metu dirbančių darbuotojų kompetencijos ir kvalifikacijos dėka visas savivaldai pavestas funkcijas atliekame operatyviai. Paslaugų teikimo gerinimui bei administracinės naštos mažinimui skiriame labai daug dėmesio, kaip tik šiuo metu savivaldybės administracijoje vyksta aptarnavimo „vieno langelio“ principu modernizavimas, kad atėjusiems į savivaldybę gyventojams bei verslo atstovams vienoje vietoje būtų galima suteikti dar daugiau jiems aktualių paslaugų. Išsiversime su turimais žmogiškaisiais resursais ir kol kas darbuotojų skaičiaus Druskininkų savivaldybėje neplanuojame didinti,  o ateityje viskas priklausys nuo įgyvendinamų projektų skaičiaus, savivaldybei priskiriamų funkcijų ir darbų apimties“.

Vidaus reikalų ministerijos atliktame tyrime 60 Lietuvos savivaldybių buvo suskirstytos į penkias grupes: didžiųjų miestų savivaldybės (jų yra 5), tankiau gyvenamos savivaldybės (jų yra 26), rečiau  gyvenamos savivaldybės (jų yra 21), mažosios savivaldybės (jų yra 4) ir kurorto statusą turinčios savivaldybės (jų yra 4).

Rekomendacijos savivaldybėms pateiktos pagal šiuos kriterijus: gyventojų skaičių, kurį aptarnauja vienas savivaldybės darbuotojas, patvirtintų ir neužimtų pareigybių skaičių, nevadovaujančių ir vadovaujančių pareigybių santykį, savivaldybių administracijų struktūrinių padalinių sudėtį.

Tyrimas atliktas, remiantis Valstybės tarnybos departamento bei Lietuvos Respublikos gyventojų registro tvarkytojo internetinėje svetainėje paskelbtais duomenimis.

Parengta pagal Druskininkų savivaldybės informaciją