Auginkime draugiškus išradėjus kartu

Jolita Miliauskienė
„Atgimimo‘ mokyklos pradinių klasių vyresnioji mokytoja

Šiuolaikiniai mokiniai, Z kartos atstovai, moka valdyti išmaniąsias technologijas, lengvai ir greitai susiranda įvairią informaciją, imlūs naujovėms. Dėl to jie prisiriša prie technologijų – be jų ši karta paprasčiausiai nemato ir nesuvokia buities, negali ir nežino, kaip mąstyti už „technologijų ribos“. Kita vertus, tai suteikia šios kartos vaikams savotiško pranašumo. Šiuolaikinės technologijos mokymą paverčia įdomia veikla, o pamokos tampa įdomesnės, žaismingesnės, leidžia mokiniams geriau įsisavinti dėstomą medžiagą.

„Atgimimo” mokyklos  mokytojos J. Miliauskienė ir S. Tamulevičienė, UAB „Baltic Orbis“ vadovų grupės narys R. Burnickis ir mokyklos direktorė D. Časienė/„Atgimimo” mokyklos  archyvo nuotrauka


Mūsų mokyklos robotikos entuziastų grupė, vadovaujama mokyklos direktorės Danutės Časienės, nori mokymą padaryti įdomesnį, priartinti prie šiuolaikinio vaiko pasaulio, skatinti dirbtinio intelekto kūrimo pradmenis. Robotika – viena iš šiuolaikinių technologijų, tai mokslas apie robotus ir išmaniąją techniką, greit tobulėjančią, besikeičiančią, siekiančią labiau sudominti mokinius mokymusi ir įvairiomis veiklomis. Smalsumui patenkinti ir išsiaiškinti visus rūpimus klausimus, realiai pamatyti, kaip yra organizuojamos tokios veiklos vaikams, suplanavome pažintinę išvyką į didžiausią Lietuvoje technologinės kūrybos renginį – „Robotiada‘2016“, surengtą Vilniuje, LITEXPO parodų rūmuose.
Ten mus šiltai sutiko Robotikos akademijos vadovas Rimantas Burnickis, kuris papasakojo apie jų vykdomą veiklą Lietuvoje, atsiradimo istoriją, šių užsiėmimų naudą šiuolaikiniame ugdyme. Robotikos siūlomi produktai yra skirstomi į keletą grupių pagal amžiaus tarpsnius: „Mažylių lego“ – ikimokyklinio, priešmokyklinio amžiaus vaikams; „Ankstyvoji Robotika“ – pradinių klasių mokiniams; „Smagioji Robotika“ – pažengusiems pradinukams bei vaikams iki 12 metų. Mūsų dėmesį patraukė būtent „Ankstyvoji Robotika“ ir „Smagioji Robotika“. Turėjome galimybę stebėti, kaip vaikai, žaisdami užsiėmimų metu, mokosi konstravimo, programavimo, mechanikos dėsnių, tobulina darbo komandoje, kūrybiškumo, kritinio mąstymo įgūdžius.
„Ankstyvoji Robotika“ skatina mokinių mechanikos ir fizikos terminų pažinimą, moko problemų sprendimų paieškos bei vertinimo, lavina savistabą. Užsiėmimų metu vaikai turi galimybę konstruoti ir programuoti Lego robotus; susipažinti su energijos, jėgos ir greičio sąvokomis, pagrindiniais mechanikos principais, lavinti modeliavimo ir konstravimo gebėjimus, ugdytis užduočių sprendimų paieškos ir vertinimo įgūdžius.
„Smagioji Robotika“ suteikia galimybę mokytis mechanikos ir fizikos pagrindų, matematikos, programavimo, praktinių žinių pritaikymo, problemų sprendimo. Užsiėmimų metu mokiniai turi galimybę mokytis pritaikyti fizikos ir mechanikos žinias praktiškai, tobulinti matematikos ir programavimo įgūdžius, kurti išmanias konstrukcijas; skatinami ieškoti išradingų sprendimų užduotims atlikti pritaikant įgytas žinias.
Visą išradėjo kelią galėjome ne tik pamatyti, bet ir pačios patirti Robotikos Akademijos dirbtuvėse, „pačiupinėti“ inovatyviausias mokomąsias priemones ir pajusti techninio kūrybiškumo subtilybes, patirti robotikos pasaulio pažinimo džiaugsmą. Draugiška Robotikos Akademijos mokytojų komanda susirinkusiems demonstravo, kaip reikia pačiam susikurti savo robotą bei suteikė galimybę išmokti ne tik jį sukonstruoti, bet ir suprogramuoti.
Moksleiviai, lankęsi Robotiadoje, turėjo galimybę išbandyti mintimis valdomą robotą, pamatyti 3D spausdintuvą, susipažinti su dirbtinio intelekto kūrimu ir interaktyviu NAO robotu, pabendrauti su Robotikos tyrimų centro tyrėjais. Pasitelkę inovatyvią „LEGO Education“ metodiką ir žaisminguosius robotus, padarykime mokymosi procesą spalvingesnį ir patrauklesnį!
Atsižvelgdami į šių dienų aktualų poreikį kurti vaikams išmaniąją mokymosi aplinką, kurioje būtų įdomu ir naudinga, ieškome naujų projektų, kitų galimybių bei laukiame įvairių pasiūlymų įsigyti „LEGO Education“ konstruktorių rinkinius. Tada mokslinio eksperimento pradžiamokslis ateis į kiekvieną pradinukų ir pagrindinio ugdymo pirmosios pakopos klasę.