Dirbtinio intelekto sprendimai – socialinės paramos prašymų nagrinėjimui

Druskininkų savivaldybės administracija kasmet susiduria su iššūkiu valdyti didėjantį duomenų kiekį, todėl nuolat ieško galimybių optimizuoti ir sumažinti administracinę naštą bei, pasitelkus išmaniąsias technologijas, sklandžiai valdyti procesus.

Dokumentų ir informacijos skyriaus vedėja R. Trainavičė pristatė poreikį, pasitelkiant išmaniąsias technologijas, sklandžiai valdyti procesus / Savivaldybės archyvo nuotrauka

Įvertinus, kad inovatyvūs skaitmeniniai sprendimai gali pagerinti ir klientų aptarnavimo ir specialistų darbo kokybę, Lietuvos inovacijų agentūrai buvo patiektos dvi paraiškos dėl skaitmeninių sprendimų, skirtų projektų valdymo optimizavimui ir išmokų prašymų nagrinėjimui, sukūrimo ir įgyvendinimo. Šios paraiškos buvo patvirtintos.

Dokumentų ir informacijos skyriaus vedėja Rūta Trainavičė pažymėjo, kad skaitmeninių priemonių diegimas gaunamų socialinės paramos prašymų administravime yra būtinas: „Didžiausi iššūkiai šiame procese – daug rankų darbo, perskaičiavimai, registrų tikrinimai, didelis prašymų kiekis. Klientai to nemato, tačiau darbuotojai sugaišta labai daug laiko. Vieno prašymo nagrinėjimas gali trukti iki dviejų valandų. O per metus tokių prašymų gauname daugiau kaip 13 tūkst., ir jų skaičius didėja.“

Sukūrus bandomąją versiją, pagal poreikį, ji bus tobulinama ir taikoma ateityje bei atvers naujas galimybes. Jos naudą pajus ir darbuotojai, ir išmokų gavėjai.

„Vienas iš pagrindinių administracijos uždavinių – užtikrinti aukštos kokybės ir efektyvias paslaugas Druskininkų gyventojams ir verslui. Būdami pažangūs ir atviri naujovėms, ieškome inovatyvių sprendimų, kaip optimizuoti darbo resursus pasitelkiant modernias technologijas ir dirbtinį intelektą. Labai džiaugiuosi, kad kartu su inovacijų kūrėjais ieškome patogių įrankių, kurie mažina rutininį darbą ir leidžia sutelkti dėmesį į strateginius sprendimus. Projekto metu sukurto prototipo aplinkoje galima įkelti dokumentus, automatiškai įvertinti paraiškas pagal galiojančius reikalavimus, sugeneruoti sprendimo projektą, užtikrinti elektroninį parašą ir informuoti pareiškėją. Tai tik pradžia – esant poreikiui, toliau bus planuojama šią sistemą tobulinti ir dar labiau pritaikyti mūsų bendruomenės poreikiams“, – sakė Druskininkų savivaldybės administracijos direktorė Vilma Jurgelevičienė.