Studentų rėmimo programa – patikimas kelias į profesinį

Druskininkų savivaldybė, stengdamasi aprūpinti miesto įstaigas reikalingais specialistais ir skatindama jaunus žmones pasilikti Druskininkuose, ne vienerius metus tęsia Studentų rėmimo programą. Visuomenės sveikatos specialistai, psichologai, logopedai, treneriai, mokytojai pasirašo sutartį ir naudojasi Druskininkų studentų rėmimo programos galimybėmis. Daugeliui tai – puikus šansas įgyvendinti savo svajonę, o Druskininkams – galimybė atnaujinti kurorto intelektualinį potencialą.

S. Naujalė (dešinėje) LSU studijas užbaigė su pagyrimu / Asmeninio archyvo nuotrauka

Šiemet studijas universitetuose, pasinaudoję šia programa, pabaigė septyni druskininkiečiai – įvairių profesijų atstovai. Penki iš jų – visuomenės sveikatos specialistai, taip pat – sporto treneris ir specialusis pedagogas, logopedas.

Visi jie džiaugiasi, sulaukę Druskininkų savivaldybės paramos ir galėję įgyti jiems patinkančią profesiją.

Savaitraščio „Mano Druskininkai“ žurnalistai paprašė jų pasidalinti savo įspūdžiais apie savo studijas ir pasidomėjo, kodėl jie nusprendė studijuoti, ar tam turėjo įtakos savivaldybės pagalba? Taip pat klausėme, ar buvo sunku suderinti studijas su darbu ir asmeniniu gyvenimu bei paprašėme įvertinti, kuo jiems buvo naudingos šios studijos.

Greta Jakubavičiūtė-Bubulienė, Vilniaus universitete (Šiaulių akademijoje) įgijo specialiojo pedagogo ir logopedo specialybę, dirba Leipalingio progimnazijoje: „Visada maniau, kad tobulėti reikia nuolat. Mano pirmosios bakalauro studijos buvo dailės pedagogikos srityje, tačiau atėjo metas, kai pajutau norą išbandyti kažką nauja. Sprendimą studijuoti logopediją ir specialiąją pedagogiką priėmiau labai apgalvotai – bendravau su šios srities specialistais, domėjausi jų darbo specifika. Prie sprendimo prisidėjo ir savivaldybės projektas bei studijų finansavimo programa. Šį žingsnį žengiau, vedina noro padėti vaikams, nes vaikų, turinčių kalbos ir kalbėjimo sunkumų, skaičius pastaruoju metu nuolat didėja.

Savivaldybės parama man buvo labai reikšminga. Ji padėjo patikėti, kad mano sprendimas pakeisti kryptį ir studijuoti logopediją yra teisingas. Tai – ne tik finansinė, bet ir moralinė paskata – jauti, kad esi reikalinga, ir tavo pasirinkimas palaikomas.

Tai buvo vienas iš sunkiausių išbandymų, nes reikėjo suderinti darbą, studijas ir asmeninį gyvenimą. Vis dėlto, kai turi aiškų tikslą ir motyvaciją, viskas įmanoma. Svarbiausia – mokėti susidėlioti prioritetus. Kai labai nori, viskas tampa pasiekiama.

Studijos man leido ne tik įgyti žinių, bet ir atrasti, kaip jas pritaikyti realiame darbe. Labiausiai džiaugiuosi, kad galiu padėti vaikams, kurie susiduria su kalbos ir kalbėjimo sunkumais, ir matyti, kaip jie auga bei tobulėja. Tai suteikia tikrą prasmę mano darbui“.

I. Tamulevičienė, S. Vilkelienė, L. Sadauskienė, E. Bankietaitė Vilniaus universitete įgijo visuomenės sveikatos specialisčių specialybę / Asmeninio archyvo nuotrauka

Erlandas Ruseckas, Lietuvos sporto universitete įgijo trenerio profesinę kvalifikaciją, dirba Druskininkų sporto centre: „Daug metų dirbau kalnų slidinėjimo instruktoriumi „Snow Arenoje“, turėdamas tik instruktoriaus licenciją, taigi natūraliai atėjo laikas patobulėti profesinėje srityje. Universitete norėjau įgyti tvirtų teorinių ir praktinių žinių, kurios padėtų profesionaliai dirbti trenerio darbą. Turiu norą į savo mylimą sporto šaką pritraukti jaunimą ir padėti jam tobulėti šiame sporte, juk turime tam fantastiškas sąlygas.

Savivaldybė mokėjo už mano studijas pirmaisiais studijų metais, ir nors paskui buvau perkeltas į valstybės finansuojamą vietą, savivaldybės parama nenutrūko – visų studijų metu man mokėjo stipendiją. Studijavau ištęstinėse studijose, taigi viską suderinti nebuvo sunku. Šiek tiek daugiau iššūkių kildavo žiemą, kadangi tada būna mano sporto šakos darbo pikas.

Studijos padėjo man geriau suprasti treniravimo principus, vaikų fizinį ir psichologinį ugdymą. Tai suteikė daugiau pasitikėjimo, dirbant su įvairaus meistriškumo sportininkais. Taip pat turėjau puikią galimybę pasisemti patirties iš nuostabių dėstytojų, kurie yra tikri savo srities profesionalai“.

E. Ruseckas tapo diplomuotu sporto treneriu / Asmeninio archyvo nuotrauka

Laima Sadauskienė, Vilniaus universitete įgijo visuomenės sveikatos specialisto specialybę, dirba Druskininkų savivaldybės visuomenės sveikatos biure (VSB): „Studijuoti universitete paskatino ne tik pasikeitę kvalifikaciniai reikalavimai visuomenės sveikatos priežiūros specialistams ugdymo įstaigose, bet ir asmeninis noras patobulėti bei pagilinti žinias. Mano sprendimą studijuoti sustiprino šeimos palaikymas bei žmonės, kurie anksčiau mokėsi visuomenės sveikatos

Labai svarbi ir reikalinga buvo savivaldybės parama studijoms – ji suteikė finansinį stabilumą ir leido daugiau dėmesio skirti mokslams bei profesiniam tobulėjimui. Esu nuoširdžiai dėkinga savivaldybei už suteiktą pagalbą ir pasitikėjimą.

Nors derinti studijas su darbu ir asmeniniu gyvenimu nebuvo lengva, tačiau pavyko rasti pusiausvyrą bei tinkamai planuoti laiką. Kartais tekdavo atsisakyti laisvalaikio ar poilsio, tačiau noras siekti tikslo paskatino nepasiduoti.

Studijos padėjo sustiprinti savivertę ir pasitikėjimą tuo, ką darau. Darbe mokau vaikus sveikos gyvensenos, bendrauju su ugdymo įstaigos vadovais ir mokytojais, todėl universitete įgytos žinios ir įgūdžiai ypač praverčia praktinėje veikloje, studijos tapo vertinga patirtimi – jos suteikė reikalingą kvalifikaciją, praplėtė profesinį požiūrį ir leido toliau kokybiškai tęsti darbą“.

Edita Bankietaitė, Vilniaus universitete įgijo visuomenės sveikatos specialisto specialybę, dirba Druskininkų savivaldybės VSB: „Jau daugiau nei dešimtmetį dirbu visuomenės sveikatos priežiūros specialiste. Tai įdomus, prasmingas ir didelės atsakomybės reikalaujantis darbas. Studijuoti universitete paskatino noras augti, kaip specialistei, įgyti tvirtesnį teorinį pagrindą ir dar veiksmingiau prisidėti prie vaikų sveikatos stiprinimo bei ugdymo įstaigų bendruomenių gerovės kūrimo.

Esu nuoširdžiai dėkinga Druskininkų savivaldybės administracijai už suteiktą finansinę paramą studijoms. Ši pagalba suteikė drąsos priimti sprendimą mokytis ir sudarė galimybę sėkmingai pabaigti studijas. Tai buvo ne tik finansinė parama, bet ir pasitikėjimo bei įvertinimo ženklas, motyvavęs siekti tolesnio profesinio bei asmeninio augimo.

G. Jakubavičiūtė-Bubulienė įgijo specialiojo pedagogo ir logopedo specialybę / Asmeninio archyvo nuotrauka

Suderinti studijas su darbu ir asmeniniu gyvenimu nebuvo lengva, tačiau ši patirtis tapo itin vertingu gyvenimo etapu, išmokė kantrybės, atsakomybės ir ryžto siekti užsibrėžtų tikslų. Didžiulę reikšmę turėjo artimųjų ir kolegų palaikymas – jų supratimas bei paskatinimas padėjo įveikti sunkumus.

Studijos suteikė tvirtą teorinį pagrindą ir praplėtė profesinį akiratį. Įgytos žinios sustiprino pasitikėjimą savimi bei gebėjimą priimti atsakingus sprendimus kasdienėje veikloje“.

Sigutė Vilkelienė, Vilniaus universitete įgijo visuomenės sveikatos specialisto specialybę, dirba Druskininkų savivaldybės VSB: „Studijuoti universitete paskatino ne tik pasikeitę teisės aktai, dėl kurių anksčiau įgytas išsilavinimas nebeatitiko naujų reikalavimų, bet ir mano pačios noras pagilinti žinias bei patobulėti profesinėje srityje. Taip, savivaldybės suteikta parama buvo labai svarbi, nes studijos yra pakankamai brangios. Ši pagalba padėjo man lengviau priimti sprendimą studijuoti ir užtikrino didesnį finansinį saugumą. Neslėpsiu, įtampos ir nuovargio tikrai buvo daugiau, tačiau darbdavys sudarė palankias sąlygas suderinti mokslus su darbu. Esu labai dėkinga direktorei už platų požiūrį, palaikymą ir paskatinimą. Nauda visapusiška – tai ir profesinis tobulėjimas, ir augimas, kaip asmenybei. Labai vertinu galimybę sutikti puikius dėstytojus kurie dosniai dalijosi savo žiniomis bei patirtimi.“

Irma Tamulevičienė, dirba Druskininkų savivaldybės visuomenės sveikatos biure (VSB): „Priimtas įstatymas, numatantis, kad visuomenės sveikatos priežiūros specialistai privalės turėti aukštąjį (bakalauro) išsilavinimą, tapo svarbiu postūmiu mano sprendimui siekti studijų Vilniaus universitete. Savivaldybės parama buvo svarbi. Nebuvo lengva suderinti darbą ir studijas – reikėjo daug kantrybės, laiko planavimo ir pastangų, atidirbus darbo dieną, sėsti prie mokslų.

Didžiausią studijų nauda ta, kad dabar atitinku visus nustatytus profesinius reikalavimus, galiu užtikrintai tęsti darbą savo srityje ir esu konkurencingesnė darbo rinkoje ir ,žinoma, įgijusi naudingų žinių“.

Sandra Naujalė, dirba Druskininkų savivaldybės VSB: „Studijavau Visuomenės sveikatos ir fizinio aktyvumo magistrantūroje Lietuvos sporto universitete. Šį pasirinkimą paskatino išaugę reikalavimai visuomenės sveikatos specialisto kvalifikacijai, tačiau taip pat jaučiau asmeninį norą pagilinti žinias, įgyti daugiau pasitikėjimo profesinėje veikloje ir užmegzti ryšius su savo srities specialistais.

Ypač svarbi man buvo savivaldybės parama – ji suteikė galimybę studijuoti nemokamai, nes tai jau buvo antrasis mano magistro laipsnis. Kadangi studijos buvo dieninės, reikėjo nemažai pastangų, derinant paskaitas su darbu ir šeimos įsipareigojimais. Daug laiko praleisdavau kelionėse į universitetą, o mokytis dažniausiai tekdavo naktimis.

Nepaisant iššūkių, studijos buvo labai kokybiškos ir prasmingos. Gavome daug užduočių, kurias stengiausi atlikti kuo atsakingiau. Įdėtos pastangos atsipirko – baigiau studijas su pagyrimu. Šios studijos padėjo man realizuoti save profesinėje srityje, sukaupti vertingų žinių, įsitraukti į mokslinius projektus, skaityti pranešimus tarptautinėse konferencijose ir sustiprinti pasitikėjimą savimi“.

Diana Brown, Druskininkų savivaldybės vicemerė: „Studentų rėmimo programa – tai investicija į mūsų miesto ateitį. Džiaugiamės, matydami, kad vis daugiau druskininkiečių pasirenka studijas, kurios leidžia ne tik įgyvendinti svajones, bet ir persikvalifikuoti, patobulėti profesinėje srityje.

Matome, kad ši iniciatyva duoda realių rezultatų– nuo 2020 m. programa jau pasinaudojo 66 druskininkiečiai. 24 iš jų sėkmingai pabaigė studijas, 38 šiuo metu studijuoja. Didžiausią dalį sudaro būsimieji ir jau dirbantys mokytojai – net 34 programos dalyviai pasirinko pedagogines specialybes. Daugėja ir visuomenės sveikatos, psichologijos, specialiojo ugdymo bei sporto specialistų, kurie savo žinias ir patirtį grąžina Druskininkų bendruomenei.

Norime, kad kiekvienas druskininkietis žinotų – Druskininkai laukia jų sugrįžtančių, vertina jų pastangas ir suteikia galimybes čia kurti savo profesinę ateitį.“

Studentų rėmimo programa

Studentų rėmimo programos sutartį pasirašiusiems druskininkiečiams yra apmokamos studijos (iki 3 tūkst. eurų per metus), o nemokamoje vietoje studijuojantys gauna stipendiją.

Druskininkams reikalingos specialybės: specialusis pedagogas; logopedas; psichologas; mokytojas (ikimokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo, etikos, istorijos, chemijos, fizikos, lietuvių kalbos, muzikos, technologijų, anglų kalbos, matematikos, geografijos, biologijos, tikybos, informatikos, vokiečių k. )., gydytojas (psichiatras, psichoterapeutas, neurologas, anesteziologas-reanimatologas, vidaus ligų gydytojas, šeimos gydytojas, medicinos gydytojas); treneris (specializacija: imtynės); visuomenės sveikatos specialistas; mokyklai reikalingos specializacijos pedagogo kvalifikacija, kai ją siekia įgyti įstaigoje dirbantis asmuo.

Studentų rėmimo programos dalyviai gali rinktis studijas ir Lietuvoje, ir užsienyje. Baigęs studijas, absolventas įsipareigoja atidirbti Druskininkų savivaldybėje veikiančioje įstaigoje tiek metų, kiek metų jam buvo mokama studijų stipendija arba kompensacija. Darbdavį susirasti galima ir studijuojant, ir jau pabaigus studijas.