Projekto „Lyderių laikas 3“ stažuotojų veiklos Druskininkų savivaldybėje

„Pedagogas, nesugebantis aplinkoje įžvelgti nieko naujo, nesugebantis pažvelgti į nematomą pasaulio pusę – gilyn „į paslaptį“ – nesugebės išugdyti ir savo mokinio sugebėjimo pamatyti daugiau nei iš pirmo žvilgsnio matyti“ (Lidija Laurinčiukienė).

Stažuotojai dalyvavo edukacinėse programose netradicinėse erdvėse – surengti užsiėmimai Golfo aikštyne ir Menų kalvėje/Snieguolės Stravinskienės nuotraukos

Druskininkų švietimo centras gegužės 8-9 dienomis organizavo projekto „Lyderių laikas 3“ stažuotę Neringos, Kelmės, Akmenės ir Plungės rajonų savivaldybių švietimo įstaigų atstovams. Atvykusius svečius pasveikinęs Druskininkų savivaldybės mero pavaduotojas Linas Urmanavičius stažuotojams pristatė kurorto strategijas ir perspektyvas.

Stažuotojai vizito metu turėjo galimybę susipažinti su išmaniųjų erdvių pritaikymu ugdymo procese – „Atgimimo“ mokykloje buvo galimybė stebėti dvi integruotas pamokas išmaniojoje klasėje. Leipalingio progimnazijoje svečius pasitiko ir sužavėjo mažųjų kolektyvas „Gurinukai“ su mokytoja Leonora Mockevičiene. Leipalingio progimnazijoje buvo akcentuojama netradicinių aplinkų taikymas ugdymo procese, kūrybiškumo ugdymas, mokytojų lyderystė. Gimnazijos direktorė Egidija Vilkienė svečiams sakė, kad šioje ugdymo įstaigoje labai svarbus kiekvieno mokinio motyvacijos stiprinimas, jo pasiekimų stebėjimas ir analizavimas, siekiant laiku identifikuoti mokymosi sunkumus.

„Atgimimo“ mokykloje – atvira pamoka „Berlyno siena. Asmeninė patirtis“/Snieguolės Stravinskienės nuotrauka

„Tinkamai organizuotas užsiėmimas kitose erdvėse turi reikšmės mokinių rezultatams, nes jie geriau supranta nagrinėtą medžiagą, būna labiau motyvuoti, pamato ir neretai praktiškai išbando, pavyzdžiui, daržovių auginimą, viščiukų perinimas ir kitas veiklas“, gerąja patirtimi dalijosi „Saulės“ pagrindinės mokyklos komanda. Nuo žmogaus socialinių ir emocinių kompetencijų priklauso, kaip jis bendraus, ar sugebės kurti ir išlaikyti gerus tarpusavio santykius, kokią sukurs aplinką, kurioje dirbs ir mokysis. Pastaruoju metu pokyčiai švietime tampa labai dinamiški, tad prie jų prisiderinti nėra lengva. „Ryto“ gimnazijoje direktorė kalbėjo apie gebėjimą susikalbėti, rasti bendrus susitarimus, ugdyti lyderius ir siekti bendrų tikslų. Ikimokyklinio ugdymo atstovai turėjo galimybę susipažinti su lopšelių-darželių „Žibutė“ ir „Bitutė“ kūrybingomis edukacinėmis programomis, jose sudalyvauti. Svečius sužavėjo M. K. Čiurlionio meno mokyklos pristatytos veiklos, daugybė programų, skirtų ne tik moksleiviams, bet ir suaugusiesiems. Daug gražių žodžių buvo pasakyta apie Jaunimo užimtumo centrą, kuriame stažuotojai lankėsi, dalijosi gerąja patirtimi, diskutavo.

Stažuotojus sužavėjo druskininkiečių nuoširdumas, atvirumas, gebėjimas išnaudoti visus Druskininkuose esančius objektus – „Snow Areną“, centrą „Aqua“, Menų kalvę, Golfo aikštyną ir kitas erdves – ugdymo proceso organizavimui.

Snieguolė Stravinskienė,
Druskininkų švietimo centro padalinio, susijusio su mokymu, vedėja