Nuo išmaniosios klasės pamokų – iki nuotolinio mokymosi

Kai praėjusių metų vasario pabaigoje „Atgimimo“ mokyklos bendruomenė pradėjo dirbti skaitmeninėje klasėje, atidarytoje, Savivaldybei dalyvaujant ES struktūrinių fondų projekte „Modernių ir saugių erdvių sukūrimas bendrojo ugdymo mokyklose Druskininkų savivaldybėje“, turbūt niekas nepagalvojo, kad šiek tiek daugiau nei po metų mokytojų įgyta patirtis labai pasitarnaus, dirbant nuotoliniu būdu. Interaktyvioji (skaitmeninė) klasė buvo aprūpinta nauja IKT įranga. Šiuolaikiškas pamokas išbandyti norinčius kolegas ypač viliojo visą šiuolaikinę sistemą apjungianti edukacinė platforma „Moza We Premium“ su 5 metų licencija.

Dar praėjusių metų vasario pabaigoje „Atgimimo“ mokyklos bendruomenė pradėjo dirbti skaitmeninėje klasėje, o sukaupta patirtis labai pasitarnauja dabar, dirbant nuotoliniu būdu/„Atgimimo“ mokyklos archyvo nuotraukos

Mokymai surengti, vos įsteigus klasę, iškart organizuotos pamokos, registruojantis debesų erdvėje, buvo vedamos integruotos bei atviros pamokos. Pradėjome dirbti su nauja mokymosi aplinka – Eduka klasėmis, kurios suteikia mokytojui galimybę naudotis parengta medžiaga pamokoms (24 tūkst. užduočių, testų, taip pat – ir priešmokykliniam ugdymui) bei įdiegtu programiniu skaitmeniniu ugdymo turiniu – 300 skaitmeninių vadovėlių, 140 mokytojo knygų ir kitos medžiagos. Tada džiaugėmės, kad kiekvienas mokinys, turėdamas kasdienę prieigą prie IT bei naudodamasis skaitmeniniais vadovėliais, turi platesnes kūrybinės raiškos galimybes. Dalis mokytojų plačiai naudojosi skaitmeninės klasės turiniu.

O kaip mokytojai ir mokiniai vertino kitokias pamokas?

Mokytoja Laima Dabrukienė: „Mokiniams įdomu, įvairiau. Mano k kai kurie ketvirtokai nebuvo matę kompiuterio, tai išmoko patekti ir į Eduka klasę ir atlikti testus. Kai kurie jau mokosi paruošti pristatymus. Praktikuojasi ieškoti jiems reikalingos informacijos.“

Mokytoja Snieguolė Tamulevičienė: „Mokiniams patinka pamokos išmanioje klasėje. Atsirado galimybė atlikti daugiau fizikos praktikos darbų. Pamokos tapo įdomesnės, vaizdingesnės, labiau susijusios su praktika.“

6a klasės mokinė Kamilė Balevičiūtė: „Man labai patinka, kai geografijos pamokos vyksta išmaniojoje klasėje. Pamoka čia skiriasi nuo įprastos pamokos. Paprastai per pamoką mes dirbame su vadovėliais, žiūrime mokytojos rodomas skaidres. Išmaniojoje klasėje naudojamės su mozabook’o lenta, kiekvienas turime savo kompiuterį, galime apžiūrėti visus žemynus, vandenynus, juos tyrinėti. Taip pat galime pasižiūrėti temai skirtų animacinių filmukų, kurie tikrai yra verti dėmesio. Man labai patinka išmanioji klasė, nes darbas joje palieka tikrai daugiau informacijos ir žinių, vaizdinių ir įdomių potyrių.“

6c klasės mokinė Ema Olšauskaitė: „Man labai patinka būti šioje klasėje, nes joje smagu, įdomu ir lengviau mokytis.“

8a klasės mokinė Vėjūnė Malūnavičiūtė: „Išmanioje klasėje patinka integruotos pamokos, pavyzdžiui, vokiečių kalbos ir geografijos. Man jos įdomios, nes per vieną pamoką sužinai daugiau skirtingos informacijos. Išmoksti naujų vokiškų žodžių, sužinai faktų apie geografiją. Daugumai vaikų yra įdomiau klausytis ir lengviau įsiminti, kai pateikiama skirtinga informacija, o ne, kaip įprastai būna per tradicines pamokas, tau sako tik to dalyko faktus. Tai vaikus priverčia suklusti, nes informacija nėra monotoniška. Integruotos pamokos išmanioje klasėje prabėga labai greitai. Atrodo, kad ką tik įėjai į klasę, o pamoka jau ir baigėsi.“

8 b klasės mokinė Aurėja Galčiūtė: „Išmanioji klasė yra jauki ir šviesi mokymosi aplinka. Joje patogu daryti įvairias pamokas, nes yra išmanioji lenta ir kompiuteriai, taigi mes galime atlikinėti įdomesnes užduotis. Taip pat klasėje patogiai sudėlioti stalai grupiniam darbui ir pasitarimams.“

Mokytoja Daiva Dumbliauskienė: „Dirbant išmaniojoje klasėje, pamokos tampa mokiniams gyvesnės, įdomesnės. Čia jiems suteikiama daugiau laisvės, bet tuo pačiu – ir atsakomybės, atliekant užduotis. Mokiniai, naudodamiesi tokiomis programomis kaip LearningApps, gali individualiai atlikti užduotis, pavyzdžiui, įtvirtinti ar pakartoti žodyną.

Viena iš smagiausių programų, kurias mokiniai išbandė išmaniojoje klasėje, yra Bookcreator. Jie kūrė savo knygeles įvairiomis temomis: šeštokai kūrė pasakas vokiečių kalba, panaudodami pasakų personažus. Septintokai, nagrinėdami aplinkosaugos temą, susirado jiems patinkantį gyvūną ir, įsikūniję į jį, „perdavė“ žinutę apie tai, kokios jiems pagalbos reikia ir ką mes, žmonės, darome ne taip. Mokiniai pristatinėjo savo sukurtas istorijas ir net patys buvo nustebinti draugų išradingumo.

Sąlygos, esančios išmaniojoje klasėje, suteikia vaikams galimybių būti kūrybiškesniems, aktyvesniems, atsakingesniems už savo rezultatus ir įsitraukimą į bendrą darbą. Pamokos šioje erdvėje jiems labai patinka, todėl nekantriai laukia naujų.“

Mokytoja Rovena Kvaraciejūtė: „Aš interaktyvioje klasėje vedu integruotas pamokas. Darbą joje stengiuosi organizuoti taip, kad mokiniai kuo daugiau dirbtų savarankiškai. Dirbant šioje klasėje galima skirti daugiau užduočių, kai mokiniai patys ieško informacijos, ją atrenka ir susistemina. Labai praverčia Mozabook medijų biblioteka – vaizdo įrašai, 3D vaizdai, galerija. Ją naudoju ne tik iliustruoti naują temą, bet ir mokomiesiems tikslams. Pavyzdžiui, virtualiai vaikščiodami po Berlyno sienos teritoriją, mokiniai sužinojo sienos techninę charakteristiką, jos statymo tikslą ir likimą. Mokiniai Mozabook sistemoje patys kūrė interaktyvius testus, kuriuos pateikė užsieniečiams bendraamžiams, mokydami juos lietuvių kalbos tarptautinio projekto „Chance“ metu. Mozabook sistema taip pat palengvina kitų mobilių aplikacijų, tokių kaip Learningapps, Padlet ir kitų naudojimą – mokytojas lengvai persiunčia paruoštas užduotis į mokinių naudojamus kompiuterius.

Be jokios abejonės, mokiniams labai patinka pamokos interaktyvioje erdvėje, nes jie žino, kad laukia neįprastos, įdomios užduotys ir kitokio pobūdžio tiriamoji veikla.“

Mokytoja Stasė Kirkliauskienė: „Pamokos išmanioje klasėje mokiniams yra įdomesnės, ugdo jų kūrybiškumą, lavina gebėjimus dirbti individualiai, poroje, grupėje. Šioje modernioje aplinkoje vedu integruotas pamokas ir tik savo dalyko – geografijos. Mokiniai, naudodamiesi programomis LearningApps, mentimeter atlieka individualias užduotis. Mozabook sistemoje nagrinėja mokytojo persiųstus 3D vaizdus, pavyzdžiui, ledkalnių, vėliau atlieka užduotis. Visa tai vyksta su dideliu noru ir užsidegimu. Mokiniai labai laukia pamokų šioje klasėje, nes žino, kad pamokos metu dirbs kitaip, jiems teks atlikti neįprastas užduotis.“

Iš viso Išmaniojoje erdvėje per metus surengtos 295 kitokios pamokos 1-10 klasių mokiniams, dirbo 30 mokytojų. Mokytojai pamokas registravo debesų technologijose, jas vedė, ne tik naudodamiesi skaitmenine erdve, bet kviesdami kolegas iš kitų mokyklų, savivaldybės ir šalies mokytojams bei užsienio kolegoms organizavo parengtas atviras ar integruotas pamokas. 21 mokyklos mokytojas rašė projektus ir organizavo trumpąsias (1 savaitės) mokytojų stažuotes,  dalyvavo Ugdymo plėtotės centro, Druskininkų švietimo centro programose: pamokas stebėjo ir veiklose dalyvavo Kauno, Kretingos, Vilniaus, Jonavos, Prancūzijos, Turkijos, Lenkijos, Ispanijos, Italijos ir kitų šalių mokytojai. Atvykdavo ir Lietuvos mokyklų mokytojai, jiems buvo organizuojami 2-3 val. supažindinimai su kitokia pamokos vedimo forma šioje klasėje.

Mokytojai, sumaniai dirbę skaitmeninėje erdvėje, dabar, nuotolinio mokymosi metu, tapo kitų mokytojų, savo kolegų konsultantais, patarėjais ir pagalbininkais. Eduka klasės aplinka padeda mokytojams greitai organizuoti pamokos turinio perdavimą, integruoti skirtingas veiklas. Skaitmeninės programos, kuriomis naudojosi mokytojai išmaniojoje klasėje, papildomos kitomis ir naudojamos nuotolinio mokymosi metu. Mokytojams nėra sudėtinga įtraukti naują, alternatyvią mokymosi aplinką – Microsoft Office, kuri apjungia pamokas, veiklas ir mokyklos bendruomenės bendradarbiavimo sritis. Todėl ir šis išbandymų laikas – nuotolinis mokymasis – įveikiamas iššūkis mokyklos bendruomenei!

„Atgimimo“ mokyklos informacija