V. Semeška dviejų plačiai užsėstų kėdžių krokodilo ašaromis neišsaugos?

Dvi kėdes plačiai užsėdęs konservatorius Vilius Semeška, vis dar niekam nerodantis savo vidurinio mokslo baigimo pažymėjimo, regis, nebeteks vienų pareigų. Jis turės rinktis – būti Tarybos ar Vyriausiosios rinkimų komisijos (VRK) nariu?

 

V. Semeška turės pasirinkti: VRK nario ar Druskininkų savivaldybės tarybos nario pareigos?/„Mano Druskininkai“ archyvo nuotrauka

 

Prieš keletą dienų Seime priimtos įstatymo pataisos numato, kad VRK nario pareigos nesuderinamos su savivaldybės tarybos nario statusu. Įstatymo pataisos įsigaliotų, pasirašius LR Prezidentei Daliai Grybauskaitei. Pataisų rėmėjai argumentuoja, kad VRK negali dirbti savivaldybės tarybos mandatą turintis žmogus, nes jis tampa kontroliuojančios savivaldą institucijos nariu.

 

Sukūrė dviprasmybę

Po to, kai antradienį LR Seime priimtomis pataisomis uždrausta VRK nariui turėti savivaldybės tarybos mandatą, savaitraštis „Mano Druskininkai“ susisiekė su Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto nariu Povilu Urbšiu, Seime pristačiusiu klausimą dėl minėtų pataisų.

Jis pabrėžė, kad jau anksčiau Konstitucinis teismas yra labai aiškiai pasakęs, jog VRK negali dirbti savivaldybės tarybos mandatą turintis asmuo: „Tik kažkodėl tai Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų partijos nariai šią konstitucinę nuostatą ignoravo; aiškiai žinodami, kad jie sukuria teisinę dviprasmybę, deleguodami į VRK V. Semešką. Kai teko diskutuoti su šios partijos pirmininku, jis mane patikino, kad V. Semeška – jeigu reikės rinktis tarp rinkimų komisijos nario ir tarybos nario mandato – pasirinks komisijos nario. Taigi, jau tada buvo aiškiai atkreiptas dėmesys į tai, kad V. Semeškos atsiradimas komisijoje sukelia prieštaravimą Konstitucijai.“

 

Vis rūpinosi alga

P.Urbšiui keisčiausia, kad V. Semeška, tapęs VRK nariu, esą, visų pirma, pradėjęs rūpintis savo atlyginimu, pavyzdžiui, bandęs įtikinti komisiją, kad jam turėtų būti mokama už dalyvavimą laidose: „Kyla klausimas – kas jam rūpi labiau: atstovavimas ar pinigai?“

Ko gero, pastaroji vertybė? Bent jau susidaro toks įspūdis iš to, kas matyti dabar, kai, Seimui priėmus įstatymo pataisas, V. Semeška garsiai skundžiasi visai Lietuvai, esą „įvykdytas susidorojimas su opozicija“. Verkia krokodilo ašaromis. Ar ne gebėjimas nuolat pateikti save kaip auką atsiskleidžia ir jam posėdžiaujant Druskininkų savivaldybės taryboje? Vis jaučiasi skriaudžiamas, kad Taryboje nepavyksta tapti Kontrolės komiteto nariu. Nepaisant to, kad jo kandidatūrai Taryba jau nepritaria tiek pat kartų, kiek ji ir yra siūloma… Ko gero, tik „vieninteliu ir nepakartojamu“ save laikantis politikas jau kone trejus metus, ir kone dvidešimtąjį kartą iš eilės neprieštarautų dėl savo kandidatūros, siūlomos į Kontrolės komiteto narius, net pirmininkus.

V.Semeškos paprašėme atsakyti, kaip jis ketina pasielgti, pataisoms įsigaliojus: rinktis VRK ar Druskininkų savivaldybės tarybos nario pareigas? V. Semeška atsakė ketinantis šį sprendimą priimti po pasitarimo su jį į VRK pareigas delegavusiu Gabrieliumi Landsbergiu.

Beje, atsakydamas redakcijai, V. Semeška pareikalavo jo komentarą publikuoti „pilna apimtimi, neiškraipant“. Tačiau to padaryti neišeina, nes konkrečių atsakymų, į konkrečius jam užduotus klausimus, konservatorius taip ir nepateikė. Pavyzdžiui, neatsakė į klausimą: „Jūs rūpinatės įvairių politinių procesų skaidrumu, tad kaip atsitiko, jog pats nepasirūpinote, kad tokia pataisa būtų inicijuota?“

Savo atsakyme redakcijai V. Semeška dar patikino manantis, jog įstatymo, neva tai „skirto vienam asmeniui“, priėmimas LR Seime „prieštarauja Konstitucijos dvasiai“.

Ar V. Semeška jau pasijuto toks svarbus, jog mano, kad Konstitucija, įstatymai yra priimami tik jam vienam?

 

Įstatymai – visiems

P. Urbšys situaciją pakomentavo tiesiai šviesiai: „Nei Konstitucija, nei referendumai, nei įstatymai nėra skirti nei V. Semeškai, nei atskirai kam nors kitam. Įstatymai yra skirti visiems. Tai jeigu Konstitucinis teismas aiškiai fiksavo, kad negali būti Komisijoje narys, kuris turi Tarybos nario mandatą – kodėl, žinant tai, vis dėlto buvo norima bet kokia kaina užsėsti tą VRK nario kėdę?“

Kaip gi taip atsitiko, kad, uoliai besirūpindamas įvairiausių politinių procesų skaidrumu ir Tarybos posėdžiuose vis pamokslaudamas Druskininkų tarybos daugumai, V. Semeška, regis, pats įklimpo į interesų painiavos liūną?

„Jeigu V. Semeška kelia labai aukštus skaidrumo kriterijus savo politiniams oponentams – neturėtų pamiršti, kad ir jis pats turėtų laikytis tų pačių kriterijų. Man keisčiausia vienas dalykas – kai tiek buvo sutelkta pajėgų, kad tik būtų galima pasodinti V. Semešką į Vyriausiosios rinkimų komisijos kėdę, net ir ignoruojant įstatymų koalizijas – kyla mintis, nejau pačioje partijoje jau nebėra kitų narių, kurie ir kompetencijų atitinkamų turėtų, ir jų paskyrimas į VRK nesukeltų prieštaravimo Konstitucijai?“, – savaitraščiui „Mano Druskininkai“ teigė P. Urbšys.

 

Parengė „Mano Druskininkai“ redakcija