„Menų kalvės“ erdvėse – „Reginos plenerų metu sukurtų darbų ekspozicija

Druskininkų amatų centre „Menų kalvė“ praėjusį šeštadienį atidaryta antroji 2003-2009 metais Druskininkų viešbutyje „Regina“ surengtų plenerų metu kūrusių dailininkų paveikslų paroda. Parodos lankytojai galėjo pabendrauti su autoriais, pasidalinti prisiminimais. Kaip sakė parodos rengėjas, „Reginos“ plenerų mecenatas Rimvydas Aniulis, tuo metu plenerų dalyviai ieškojo kūrybinių inspiracijų istoriniame Druskininkų „Radium“ kvartale, o tai, ką jie tuo metu sukūrė, dabar galima pamatyti „Menų kalvės“ erdvėse.

„Menų kalvės“ vadovė Ingrida Griniūtė ir „Reginos“ plenerų mecenatas Rimvydas Aniulis pakvietė druskininkiečius ir kurorto svečius į plenerų metu sukurtų darbų ekspoziciją/ „Menų kalvės“ archyvo nuotraukos

Apie plenerus ir mecenavimą

Kaip atsirado „Reginos“ plenerai? Pasak R. Aniulio, įsiklausymą į vietos svarbą jautriausiai perteikia menas. Taigi, anuomet, žiūrėdamas į tuščias ką tik restauruoto viešbučio sienas, R. Aniulis paniro į prisiminimus apie kadaise pamėgtąją tapybą. Jau įsigytų iš druskininkiečių dailininkų drobių dideliam viešbučiui nepakako, todėl, norint turėti daugiau specifinių akcentų, 2002 metais buvo nuspręsta kasmet rudenį organizuoti profesionalių Lietuvos dailininkų plenerus.

„Nesuvokiau, kaip daromi tie plenerai. Supratau, kad užsieniečių kūrybos nenoriu. Mane domino garsių lietuvių dailininkų ir jaunų perspektyvių tapytojų kūryba. Kuratoriumi pasirinkome Aleksandrą Vozbiną – žinomą tapytoją, turintį savo mokinių ir plenerų organizavimo patirties. Su dailininkais ne kiekvienas gali ir moka dirbti, bendrauti. Jei verslininkas žodį supranta pažodžiui, tai menininkas jį suvokia savaip. A. Vozbinas surinkdavo tokią komandą, kad dvi savaitės Druskininkuose praeidavo kūrybiškai, džiaugsmingai, skraidant Mūzoms“, – pasakojo R. Aniulis.

Kasmet rugsėjo viduryje į „Radium“ kvartalėlyje esančius viešbutį „Reginą“, „Vila Radium“ ir „Burmistro namą“  atvykdavo dešimt dailininkų. Ruduo pasirinktas neatsitiktinai. Druskininkai tokiu metu liepsnoja klevų spalvomis, poilsiautojai išvažinėja, sumažėja triukšmo, dailininkams atsiranda erdvės tapyti ir mieste, ir gamtoje, o individualistams visos sąlygos padirbėti užsidarius vienumoje. Spalvų užtaisas ir vietos dvasia suveikdavo, kaip geriausias kokteilis, inspiruojantis kūrybą bei skatinantis produktyvumą. Po plenerų kiekvienas palikdavo po kūrinį viešbučiui, dar po vieną-du tapybos darbus savininkas nusipirkdavo asmeniškai.

Susikaupė solidi kolekcija

Per septynerius plenerų metus susikaupė nemaža kolekcija. Paveikslai buvo eksponuojami visose trijų pastatų erdvėse, ekspozicijos dažnai keisdavosi, buvo rengiamos ir autorinės pleneristų parodos.

Dvidešimt penki dailininkai per septynerius metus gyveno ir kūrė restauruoto „Radium“ kvartalėlio teritorijoje. Solidaus viešbučio „Regina“, elegancija alsuojančios „Vila Radium“ ir „Burmistro namo“ trikampis interpretacinės tarpusavio įtampos pagalba padėjo sukurti netikėtų atradimų kolekciją.

Antrojoje kolekcijos eksponatų parodoje pristatomi Arvydo Pakalkos, Vilmanto Marcinkevičiaus, Vytauto Tomaševičiaus, Arvydo Bagdžiaus, Aleksandro Vozbino, Andriaus Mosiejaus kūrybos darbai. Retrospektyvinę plenerų metu sukurtų tapybos darbų parodą „Susitikime vėl“ kviečiame aplankyti iki spalio 30 d.

„Mano Druskininkai“ informacija