Kultūrinė kelionė po Europą baigėsi Leipalingyje

Paskutiniąją rugsėjo dieną Leipalingio laisvalaikio salėje baigėsi kultūrinė kelionė po Europą, tądien įvyko baigiamasis „Leipalingio dvaro festivalio“ renginys, vainikavęs nuo vasaros vidurio prasidėjusį įdomių renginių ciklą.

Liepos 6 dieną nuotaikingu Klaipėdos pilies teatro aktorių, dainų autoriaus ir atlikėjo Jono Baltoko spektakliu „Ar jau atvažiavom?“  prasidėjęs festivalis kvietė miestelio gyventojus ir svečius į įvairius kultūros renginius.

Festivalį su trenksmu vainikavo smagus interaktyvus baroko muziką, šokį ir dainas pristatantis muzikinis spektaklis „Šv. Genezijaus tr

Šio festivalio idėja buvo priminti, kad miestelį ir jo apylinkes 250 metų valdė  čia savo dvarą turėjusi rusėniškos kilmės LDK didikų Sapiegų giminė ir supažindinti su tų laikų dvaruose vyravusiomis kultūros tendencijomis. Sapiegos garsėjo kaip kultūros mecenatai, jie buvo pirmosios miestelio katalikų bažnyčios fundatoriai.

Taip sutapo, kad šiais metais Leipalingio bažnyčia šventė 200-ąsias koncekracijos metines.  Ta proga bažnyčioje buvo surengtas sakralinės muzikos koncertas, kurio metu klausytojai buvo supažindinti su pamiršta XVI a. giedojimo praktika ir su viena svarbiausių to amžiaus mūsų šalies muzikos istorijos asmenybių – Kiprijonu Baziliku. Buvo pristatyta nauja ir unikali muzikinė programa „Oratio Dominica: Kiprijonas Bazilikas ir evangeliškosios himnodijos keliai“.

Koncerte XIV amžiaus giesmes giedojo ir tų laikų muziką atliko draugėn susibūrę vokalinis ansamblis „Jerycho“ (Lenkija), sakralinės muzikos vokalinė grupė „GŠ Ansamblis“ (Lietuva) ir senosios muzikos ansamblis „Morgaine“ (Vokietija, Lietuva, Italija).

Rugsėjo pradžioje Leipalingio dvare įsikūrusiame  Leipalingio progimnazijos A. Volungevičiaus vardo kraštotyros muziejuje buvo atidaryta unikali siuvinėjimo paroda “Gijos”. Joje dar iki spalio 9 d. galima pamatyti įvairia technika ant įvairiausių paviršių siuvinėtus darbus.

Parodoje galite išvysti Jūratės Petruškevičienės, Violetos Laužonytės, Zitos Inčirauskienės, Gintarės Pilypaitės-Juodelės, Gražinos Aleksandros Škikūnaitės, Linos Zavadskės, Liucijos Šepkutės-Banaitienės, Marijonos Sinkevičienės, Astos Fedaravičiūtės-Jasiūnės, Ramunės Pogoželskaitės, Renatos Vinckevičiūtės-Kazlauskienės, Gitanos Evseičikaitės, Audronės Zupkienės ir Guostės Marijos Ringelytės kūrinius.

Parodos kuratorė ir parodą lydėjusių kūrybinių dirbtuvių vedėja – tekstilininkė ir kostiumų dizainerė Aušra Sedlevičiūtė teigė, jog paroda yra unikali tuo, kad siuvinėjimo parodos Lietuvoje apskritai yra labai retos. Ja norėta atkreipti dėmesį į XVI – XVII a. Lietuvos ir Europos dvaruose paplitusią siuvinėjimo madą ir technikos transformaciją atsiradus siuvimo mašinoms.

Festivalį su trenksmu vainikavo smagus interaktyvus baroko muziką, šokį ir dainas pristatantis muzikinis spektaklis „Šv. Genezijaus trupė keliauja po Europą“.

Atlikėjai kartu su žiūrovais nusikėlė į XVII a. ir su gera juoko doze, šokdami ir dainuodami,  keliavo po Angliją, Italiją, Prancūziją bei Ispaniją.

Šiuo spektakliu siekta patrauklia, interaktyvia, žiūrovus į procesą įtraukiančia forma supažindinti publiką su XVII a. muzika, šokiu, dainavimu ir teatro elementais. Abejingų žiūrovų nepalikusio spektaklio kūrėjai  – tarptautinis ansamblis „Camerata dei Folli“: Nerijus Masevičius, Jūratė Širvytė-Rukštelė, Ieva Baublytė, Vytautas Dovydauskis, Saulius S. Lipčius, Martin Daniel Zorzano, režisierius Adrian Schvarzstein (Ispanija).

Kaip teigė Druskininkų kultūros centro Leipalingio laisvalaikio salės vadovė Rimantė Černiauskaitė–Kėrienė, festivalis baigėsi, bet tikimasi, kad ir kitais metais leipalingiečių idėjas parems Lietuvos kultūros taryba, ir vėl bus galima kviesti į įvairius profesionalaus meno renginius „Leipalingio dvaro festivalyje 2022“.

Druskininkų kultūros centro informacija