Naujoji Viečiūnų progimnazijos direktorė Ž. Krivonienė: „Norėčiau, kad kiekvienas viečiūniškis jaustų pasididžiavimą šia mokykla“

Spalio 31 dieną posėdžiavusi Druskininkų savivaldybės Taryba priėmė sprendimą Viečiūnų progimnazijos direktore paskirti 19 metų pedagoginį darbo stažą turinčią technologijų ir ekonomikos mokytoją metodininkę Žanetą Krivonienę. Ji Viečiūnų progimnazijai vadovaus artimiausius penkerius metus. Ž. Krivonienė sako, kad dirbti su jaunimu nėra lengva, bet įdomu. Iki šiol apie Žanetą daugiau girdėjome, kaip apie Leipalingio bendruomenės pirmininkę, aktyviai dalyvaujančią renginiuose, kūrybiškai dirbančią su jaunimu. Naujosios pareigos, anot moters, jai yra ir didelis iššūkis, ir atsakomybė.

 

 Viečiūnų progimnazijai artimiausius penkerius metus vadovaus Ž. Krivonienė/Laimos Rekevičienės nuotrauka

 

– Kokių planų turite? Kokie bus pirmieji darbai?

– Pirmiausiai labai noriu susipažinti su mokyklos bendruomene: mokiniais, mokytojais, personalu, tėvais. Man svarbu išgirsti jų pastebėjimus, išgyvenimus, pasiūlymus. Labai noriu stiprinti tėvų ir mokytojų ryšius, nes tik stiprūs ryšiai tarp tėvų ir mokytojų padės pasiekti, kad būtų įgyvendinami ugdymo tikslai. Į veiklos planavimą, strateginio plano rengimą, įvairias darbo komandas būtina įtraukti progimnazijos bendruomenę ne formaliai, o diskutuojant, priimant bendrus sprendimus, atsižvelgiant į mokytojų, mokinių, tėvų nuomonę. Stengsiuosi stiprinti progimnazijos savivaldą, įgyvendinant įvairias dalyvavimo progimnazijos veikloje formas: tyrimų grupes, lyderių komandas, veiklos tyrimo komandas, tėvų, mokinių tarybas, kurios diskutuotų, ieškotų idėjų, sprendimų bei jų įgyvendinimo būdų. Svarbu skatinti klasių vadovų aktyvumą, stiprinti nuostatą, kad kiekvienas mokinys galėtų pasiekti gerų mokymosi rezultatų, atsižvelgiant į individualias išgales. Moksleivis turi suvokti save, kaip asmenybę, besidžiaugiančią pasiekimais ir įveikiančią nesėkmes, neprarandant tikėjimo, kad pavyks. Sėkmingam mokinių mokymuisi ir pažangai labai reikalingi aktyvūs klasių vadovai, pasižymintys lakia vaizduote, prisiimantys atsakomybę už konkrečius rezultatus, sugebantys imtis iniciatyvos, projektinės veiklos, darantys įtaką mokiniams.

Atnaujinti ugdymo(-si) aplinkas galima, pasitelkiant mokinius, darbuotojus, tėvus, įgyvendinant ir jų idėjas. Taip galima patrauklesne padaryti mokyklos aplinką, atnaujinant želdynus ir gėlynus, įrengiant lauko klasę, vidaus poilsio zonas moksleiviams su funkcionaliais, spalvingais baldais. Manau, kad būtina bendradarbiauti su vietos bendruomene, įstaigomis, organizacijomis, įtraukti jas į progimnazijos veiklas per neformalųjį švietimą, projektinę veiklą, įvairias akcijas, renginius.

 

– Į ką bus kreipiamas pagrindinis dėmesys?

– Mano tikslas, kad mokykla, kaip besimokanti organizacija, būtų atvira visų nuomonėms, pasiūlymams, diskusijoms, bendrų sprendimų priėmimams, iniciatyvumui, kūrybiškumui, naujoms idėjoms įgyvendinant tikslus. Tik bendri susitarimai ir siekiai skatins visą mokyklos bendruomenę siekti, kad mokykla taptų patrauklia, saugia ugdymo(-si) institucija.

Mokyklos ugdymo ir ugdymosi aplinka, ugdymas (mokymas), mokyklos darbuotojai, mokyklos bendruomenė ir jos mokymasis, lyderystė ir vadyba yra veiksniai, lemiantys mokyklos misijos įgyvendinimą. Todėl kiekvienas bendruomenės narys yra svarbus ir reikalauja atitinkamo dėmesio, jis turi būti išgirstas ir pastebėtas.

 

– Turite ilgametę pedagoginės ir projektinės veiklos patirtį. Ką panaudosite naujajame darbe?

– Manau, pirmiausia būtina, kad mokykloje susiformuotų tvirta komanda, kurioje kiekvienas bendruomenės narys žinotų, jog jo indėlis, mintys, veiklos yra svarbios ir pastebimos. „Vienas lauke ne karys“ – tokios patirties įgavau, ne tik dirbdama mokykloje, bet ir visuomeninėje veikloje, vadovaudama Leipalingio bendruomenei, jaunimo organizacijai. Skatinsiu mokytojus dalintis gerąja patirtimi su kolegomis. 8 metus būdama gimnazijos metodinės grupės pirmininke, organizavau konferencijas, mini forumus, vedžiau seminarus, atviras integruotas pamokas, pamokų ciklus, skaičiau pranešimus, todėl turiu patirties, kuria galiu pasidalinti.

Per projektinę veiklą ieškosime finansavimo šaltinių bendradarbiavimui su Lietuvos ir užsienio šalių mokyklomis, mokyklos pastato, vidaus erdvių atnaujinimui bei naujų erdvių sukūrimui.

 

– Kas svarbiausia, Jūsų manymu, mokslo įstaigos vadovo darbe?

– Aiški, visiems žinoma, priimtina mokyklos vizija, kurią kurtų visa mokyklos bendruomenė. Dialogas ir susitarimai, nuomonių įvairovė ir diskusijos yra neatsiejama mokyklos gyvenimo dalis. Pasidalinta lyderystė, pagrįsta pasitikėjimu, skatinanti imtis iniciatyvos, kūrybiškumo, drąsa rizikuoti ir priimti sunkius sprendimus. Mokykloje skatinama tokia lyderystė, kai didelę dalį sprendimų priima mokyklos bendruomenė, veikloms vadovauja įvairūs jos nariai, skatinama asmeninė iniciatyva. Manau, ne mažiau svarbios žmogiškos vertybės – pagarba, atsakomybė, pasitikėjimas.

 

– Koks žmogus, Jūsų manymu, yra tikras Mokytojas?

– Tai mokytojas, dirbantis čia ir dabar, nuolat tobulėjantis ir augantis kartu su vaikais, besimokantis visą gyvenimą, jaučiantis aistrą darbui ir mylintis vaikus, išgyvenantis ir besidžiaugiantis kiekviena darbo minute, atviras naujovėms, žmogiškai orus, pasitikintis savimi. Tai mokytojas, nebijantis klysti, nepuolantis į neviltį, nepavykus, mokantis megzti dialogą su tėvais, bendraujantis su kolegomis.

Mokytojui labai svarbu pažinti savo mokinius ir nebijoti leisti pažinti save. Geras mokytojas rūpinasi ne tik moksleivio akademiniais rezultatais, bet ir leidžia mokiniui augti, mokytis iš savo klaidų, stengiasi padėti jam tapti brandžia asmenybe, leidžia svajoti ir drąsiai išbandyti naujoves, siekti tikslų.

 

– Ką pažadate Viečiūnų progimnazijos bendruomenei?

– Pažadu, kad mokykloje bus puoselėjamos pozityvios vertybės. Visi bendruomenės nariai jausis psichologiškai saugūs, priimti, jų nuomonės ir idėjos bus išklausomos ir gerbiamos. Sprendimai bus priimami, diskutuojant, ieškant idėjų bei jų įgyvendinimo būdų. Stiprinsiu ryšius tarp vaikų tėvų ir mokytojų, užtikrinančius ugdymo tikslų įgyvendinimą. Skatinsiu bendradarbiavimą su vietos bendruomene, išorinėmis organizacijomis, kitomis mokyklomis.

 

– Didžiausia Jūsų svajonė naujajame darbe?

– Pastebėjau, kad šios mokyklos gyvenime ryškus bendruomeniškumas. Jaučiama organizacijos narių vienybė, talkinimas kitiems. Mokyklos gyvenime daug įdomių veiklų, kurių iniciatoriumi bei lyderiu bus bet kuris mokyklos bendruomenės narys. Mokykloje veikia stipri savivalda. Ugdymas – įdomus, auginantis, atviras ir patrauklus, savitikslis. Vyrauja darna, tolerancija ir geranoriškumas. Norėčiau, kad kiekvienas viečiūniškis noriai lankytų progimnaziją ir jaustų pasididžiavimą šia mokykla.

 

Parengė Laima Rekevičienė