Miela pabūti svečiuose

Druskininkų LPS ,,Bočiai“ pasagėlės mėtymo meistrai (vad. S. Daugėla) nutarė šį dėmesio, susikaupimo, taiklumo reikalaujantį žaidimą įpratinti žaisti ir racionaliuosius suvalkiečius – Marijampolės ,,Bočius‘‘. Jiems tai buvo antrosios varžytuvės su mumis, jau „patyrusiais“.

Pirmoji bičiulių auksinių pasagėlių fiesta vasarą buvo surengta Druskininkų sporto centre. Tądien lijo kaip iš kibiro, ir planuotas varžybas iš Jaunimo užimtumo centro kiemo teko rengti po stogu. Nors svečiai Druskininkus matė per autobuso langus, bet aprodėme  visas gražiausias kurorto vieteles, į gido vaidmenį įsijautė ne tik mūsų vadovė  Zita Jančiauskienė, bet ir visi likusieji.

Apie savo miestą pasakojome, pertardami vienas kitą. Na, o blogos tos dienos pagados problemas padėjo išspręsti Vandens pramogų parko pramogos.

Sulaukėme kvietimo ir atsakomajai išvykai. Per rudenėjančią Lietuvėlę važiavome su visa pasagų mėtymo amunicija – sukomplektuota žaidimui aikštele ir jos atributika. Sutiko mus svetingai, žaidėme nuotaikingai, protokolus pildėme, taškus skaičiavome, pagerbėme komandas… Bet laurus parsivežėme namo, nes taikliausiai mėtė mūsų aukštaūgis Algimantas Januška. Jį šeimininkai apdovanojo didžiule saldumynų puokšte, kuri akimirksniu buvo saldžiai pasidalinta. Po sportinės dalies laukė ir ypač turininga kultūrinė dalis.

Pasimeldėme  nuostabioje Marijampolės šv. Arkangelo Mykolo bazilikoje, kuri  įtraukta į popiežiaus Jono Pauliaus II piligrimų kelio Lietuvoje maršrutą. Greta esančiame Marijonų vienuolyne susipažinome (gido Tomo vedami) su dviem ekspozicijom: galerija „Baltieji marijonai“ ir „Palaimintasis arkivyskupas Jurgis Matulaitis“ (vienuolyno mansardoje). Aplankėme įspūdingas senąsias Marijampolės kapines. Nusilenkėme rašytojai Julijai Žemaitei, žymiesiems knygnešiams, Vilniaus televizijos bokšto gynėjui Rimantui Juknevičiui, Lietuvos Tautinio atgimimo žadintojams.

Miestas nustebino paminklų gausa: rymo lietuviško hegzametro kūrėjas Kristijonas Donelaitis, lietuvių kalbos tėvu vadinamas Jonas Jablonskis, Vytauto parke – Vytautas Didysis, nuostabus paminklas Tauro apygardos partizanams. Karingas LDK kunigaikštis Vytenis, jaukus operos primadonos Violetos Urmanos  suolelis, o greta J. Basananičiaus aikštėje įspūdingas skulptoriaus Kęstučio Balčiūno paminklas Lietuvos vardo 1000-mečiui „Tautai ir kalbai“. Tai Lietuvos veržimasis į ateitį: jaunuolis ant balto žirgo – atvira, laisva tauta, rankose laikanti pasaulio svertą – ietį, tautos kovos ir išlikimo simbolį. O kur dar vyšnios formos akmuo  Vytautui Kernagiui, rymantis V. Mykolaitis-Putinas. Ir visai netikėtai saldžiai nusiteikęs cukrinis runkelis, įsitaisęs kraičio skrynioje… Bendravome su tvirtais, tėvynę mylinčiais žmonėmis. Už tai jiems „ačiū“!

„Pasagėlės“ komandą lydėjo energingosios linijinių šokių grupės narės, kurios linksmosios susitikimo dalies metu pašoko keletą šokių ir visus būrė bendrai  šokių pynei. Dėkodami Marijampolės „Bočių“ pirmininkei Joanai Bridžiuvienei,  gidams Gemai ir Tomui bei mūsų vadovei Z. Jančiauskienei, grįžome, sau ir visiems linkėdami pažinti Lietuvą, keliauti ir laukti naujų susitikimų.

Druskininkų LPS „Bočiai“ pasagėlės mėtymo meistrai aplankė savo bičiulius – Marijampolės „Bočius“‘/Asmeninio archyvo nuotrauka